جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۵۹:۱۳

محقق شدن 50درصد تعهدات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی

استاندار استان مرکزی گفت: 50 درصد از مصوبات و تعهدهای سفر سال گذشته هیات دولت به استان مرکزی با هدف ارتقای شاخص های توسعه و کاهش مشکلات مردم محقق شده است.

محقق شدن 50درصد تعهدات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی

سفر ریاست جمهوری

محقق شدن 50درصد تعهدات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی

به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح های حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی در منطقه وفس، افزود: منابع سفر هیات دولت به استان مرکزی 9 هزار میلیارد ریال بود که نیمی از آن سهم سال 95 بوده است که این میزان به طور کار اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: بقیه منابع تعهدی و مصوبات سفر هیات دولت مربوط به امسال است که تمامی تلاش در استان برای جذب آن به کار گرفته شده است.
وی اظهار کرد: فصل راه ، ایمنی و کیفیت شریان های جاده ای استان از امور سرمایه ای و زیرساختی است که تلاش می شود با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حذف محورها و نقاط حادثه خیز و بهبود کیفی این راه ها از محل اعتبارات استانی و ملی تلاش بیشتری صورت بگیرد.
استاندار استان مرکزی افزود: مدیریت ارشد اجرایی استان برای توسعه این خطه همکاری تنگاتنگی را با هفت نماینده استان دارد و به منظور رفع مشکلات مردم ظرفیت سازی و همگرایی حداکثری ملاک عمل است.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: 130 میلیارد ریال در سفر هیات دولت به این استان برای تعریض و رفع11 کیلومتراز نقاط حادثه خیز جاده خنداب – پل دوآب اختصاص یافت که این مهم خواسته مردم این منطقه و نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بوده است.
زمانی قمی افزود: عملیات اجرایی تعریض و روکش آسفالت سه کیلومتر از این مسیر تاکنون به پایان رسیده است و عملیات زیر سازی هفت کیلومتر دیگر درحال انجام است.
وی ادامه داد: از چهل دهنه پل این مسیر نیز عملیات اجرایی هشت دهنه پایان یافته است و عملیات اجرایی 15 دهنه دیگر نیز در حال انجام است و پیش بینی می شود تا هفته دولت بهره برداری از این مسیر آغاز شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پل تقاطع کنار گذر اراک – فرمهین یکی از طرح های مهم و نقاط حادثه خیز در محورهای اراک است که عملیات اجرایی آن با 65 درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
علی اکبر کریمی افزود: پیچ خطرناک محور داودآباد از دیگر نقاط حادثه خیز شهرستان اراک است که عملیات بهسازی آن در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: محور وفس – آغچه قلعه شریانی کلیدی در اتصال به شهرستان کمیجان محصوب می شود که تکمیل این طرح، تحول بزرگی را در مناسبات منطقه رقم زده و این شهرستان را از بن بست خارج و به ساوه و تهران مرتبط می کند.
وی گفت: راه جدید اراک – خنداب از سمت روستا مهرآباد نیز از دیگر طرح های استانی است که در هیات دولت به آن اعتبار اختصاص یافت و مسیر این شهرستان را کوتاه می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه راه ها از مطالبات به حق مردم استان مرکزی است و مجمع نمایندگان استان خواستار توجه و تخصیص اعتبار ویژه به این بخش هستند.
سیدمهدی مقدسی افزود: در سفر هیات دولت به استان مرکزی اعتباراتی برای بهسازی راه ها اختصاص یافت و برای رفع نقاط حادثه خیز و توسعه شریان های ارتباطی برون شهری اقداماتی خوبی انجام شده است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان مرکزی نیز در بازدید از محور خارپهلو به مهر آباد گفت: چهار کیلومتر از مجموع 12 کیلومتر طول این محور کوهستانی است که دسترسی آسان و تردد بی خطر در آن در دست اقدام است.
مجید شارقی اظهار کرد: این طرح ها با همکاری شرکت پدیده عمران سپاهان (پیمانکار)با مبلغ هفت میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار اولیه از سال ۹۴ آغاز شده و برای اتمام آن حدود 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: محور داود آباد به طول ۱۵ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در سال های گذشته تعریض شده و 2 کیلومتر در سال جاری با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای اصلاح قوس پیچ داود آزاد به مناقصه گذاشته شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح و تعریض و روکش آن در حدود 50 میلیارد ریال است.
شارقی بیان کرد: محور آغچه قلعه نیز یکی از طرح های در دست اقدام است که طول کلی آن ۲۴ کیلومتر است و چهار کیلومتر آن در مسیر کمربندی قرار دارد.
وی اعلام کرد: به منظور اجرایی شدن این طرح اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال نیاز است که در چهار قرداد از سال ۸۸ شروع و عملیات آن به اتمام رسیده است.
مدیرکل راه و شهر سازی استان مرکزی اظهار کرد: این طرح شامل ۷۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی و ۵۰ هزار مترمکعب بستر سازی است و ۹ کیلو متر خاکریزی و دارای سه دهانه پل باکسی سه و نیم متری و ۱۰ پل لوله ای به طول ۱۵ متراست.
شارقی افزود: تعریض و روکش محور پل دو آب – خنداب نیز 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای 11کیلومتر باقی از عملیات این محور قراردادی به مبلغ 46 میلیارد ریال به پیمانکار مربوطه واگذار شده که تا کنون باوجود کمبود تخصیص ، در یک سمت مسیر عملیات زیر سازی و تکمیل شده است.
وی گفت: تقاطع غیر همسطح فرمهین در کمربند شمالی اراک نیز با قراردادی بالغ بر 60 میلیارد ریال با شرکت کالیس بتن آغازشده است و 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار کرد: اجرای عملیات باند دوم محور اراک – فرمهین نیز با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و به طول 43 کیلومتراز سال 83 آغاز شده است و تاکنون 30 کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده و در سال جاری نیز ادامه طرح با قراردادی بالغ بر 80 میلیارد ریال دنبال می شود.
مدیرکل راه و شهر سازی استان مرکزی گفت: بهسازی محور آهنگران- کمیجان با اعتباری بالغ بر49 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری امسال کلید خورده و تعریض و بهسازی در حال اجرا است.
شارقی همچنین در حاشیه بازدید از طرح های نیمه تمام اراک، کمیجان و خنداب گفت:سه هزار و 90 میلیارد ریال اعتبار در سفر هیات دولت به این استان به طرح های حمل و نقل و جاده ای استان اختصاص یافته است که2 هزار میلیارد تومان آن مربوط به طرح های نیمه تمام اداره حمل و شهر سازی است.
مجید شارقی افزود: 50 درصد این اعتبارات سال گذشته اختصاص یافته است و پیش بینی می شود با اختصاص بقیه این اعتبارات، طرح های نیمه تمام شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب به جزء طرح محور وفس به اغچه قلعه و مسیر خنداب- اراک از روستای مهر آباد که نیازمند مطالعه است در سالجاری به بهره برداری برسد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر ان را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
بازدید استاندار مرکزی و نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و معاونان استانداری و فرمانداران از پروژه های در دست اجرای راه و شهرسازی انجام شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت