پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۱۰:۴۲

مجوز خروج ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان استان از طریق سامانه «سقا» صادر شد

آقامحمدی گفت: مجوز خروج ۱۱۰۰نفر دانشجوی مشمول دانشگاه‌های استان مرکزی از کشور که در سامانه اربعین دانشگاهیان «سقا» ثبت‌نام کرده بودند صادر شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی:

مجوز خروج ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان استان از طریق سامانه «سقا» صادر شد

اربعین

مجوز خروج ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان استان از طریق سامانه «سقا» صادر شد

به نقل ازنسل فردا،مجوز خروج ۱۱۰۰نفر دانشجوی مشمول دانشگاه‌های استان مرکزی از کشور  که در سامانه اربعین دانشگاهیان «سقا» ثبت‌نام کرده بودند صادر شد.

محمدعلی آقامحمدی مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: امسال با حذف وثیقه نقدی و از طریق فرآیند پیش‌بینی‌شده از سوی ستاد ملی اربعین دانشگاهیان برای ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان مشمول دانشگاه‌های استان جهت حضور در همایش عظیم اربعین حسینی با همکاری نهاد رهبری و معاونت وظیفه عمومی ناجا، مجوز خروج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش بیش از ۷۵ درصدی همراه است.

وی افزود: متاسفانه به علت برخی مشکلات سیستمی و ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها و تاخیر در تایید درخواست‌ها از سوی چند دانشگاه استان، دانشجویان با مشکلاتی مواجه شده بودند که با پیگیری‌های لازم، روز گذشته آخرین لیست به‌نظام وظیفه ارسال و مجوزها صادر شد.

آقامحمدی با اشاره به اعزام بخشی از این دانشجویان به‌صورت کاروان پیاده‌روی عنوان کرد: حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویانی که مجوز خروجشان از طریق سامانه سقا صادرشده است به‌صورت انفرادی در پیاده‌روی اربعین حضور خواهند یافت اما بسیج دانشجویی جهت ارائه خدمات بیشتر به زائران و بهره‌مندی از حضور راوی و روحانی در کنار زائران برای چهارمین سال متوالی و به‌عنوان پیشگام در این عرصه، اقدام به تشکیل کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین نموده است که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ نفر از دانشجویان استان مرکزی در قالب کاروان در این سفر معنوی حضور پیدا کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی زمان اعزام این کاروان را ۱۱ آبان ماه اعلام کرد و افزود: کاروان پیاده‌روی متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های استان مرکزی پنجشنبه بعدازظهر از مقابل مصلی اراک به مرز چذابه اعزام و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته پس از عبور از مرز با اتوبوس به نجف اشرف منتقل خواهد شد.

آقامحمدی همچنین ضمن انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در زمینهٔ ارائه تسهیلات و خدمات به زائران اربعین گفت: تمام توان و ظرفیت ستاد را به کار گرفته‌ایم تا این سفر حداقل هزینه را برای دانشجویان به دنبال داشته باشد، هرچند طبق مصوبه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کلیه دانشگاه‌ها موظف به پرداخت تسهیلات و وام ویژه عتبات به دانشجویان متقاضی حضور در پیاده‌روی اربعین می‌باشند اما متأسفانه تاکنون که در آستانه اربعین حسینی قرار داریم در بسیاری از دانشگاه‌ها متقاضیان وام با مشکل مواجه هستند.

وی همچنین زمان بازگشت کاروان را در صورت مساعد بودن شرایط یک روز پس از اربعین حسینی اعلام و خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌بایست پس از ورود به کشور در اسرع وقت اطلاعات دقیق و تاریخ ورود خود را در سامانه سقا به ثبت برسانند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند؛ در غیراینصورت عواقب آن بر عهده خود فرد خواهد بود چراکه طبق قوانین این افراد به مدت یک سال ممنوع‌الخروج خواهند بود.

گفتنی است کاروان ۱۴۰ نفره پیاده‌روی دانشجویان استان مرکزی برای چهارمین سال متوالی به همت بسیج دانشجویی تشکیل و پنجشنبه ۱۱ آبان ماه اعزام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت