شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۴:۴۴

مجوز تاسیس ۴۰۰ واحد فرآوری در ساوه صادر شد

رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت: شرایط برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان ساوه مهیا است و تاکنون مجوز تاسیس برای ۴۰۰ واحد فرآوری صادر شده است.

مجوز تاسیس ۴۰۰ واحد فرآوری در ساوه صادر شد

فرآوری

مجوز تاسیس ۴۰۰ واحد فرآوری در ساوه صادر شد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،حسین شریفی با اشاره به اهمیت فعال شدن صنایع تبدیلی اظهار داشت: یکی از بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است، از سوی دیگر ایجاد صنایعتبدیلی و تکمیلی، مؤثر ترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی بهشمار می رود.

وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دارای توجیه اقتصادی، فنی و مالی در قطبهای عمده تولید محصولات کشاورزی با رویکرد صادرات و مشارکت هر چه بیشتر بهره‌برداران این بخش به منظور بازگشت ارزش افزوده محصولات کشاورزی به آنها بوده و یکی از محورهای مهم در توسعه اشتغال و افزایش درآمد است.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: در این راستا  توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو دهه اخیر به صورت یک راهبرد مشخص در امر توسعه و برنامه ریزی روستایی در دستور کار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

شریفی بیان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان ساوه در تولید انواع محصولات شرایط برای فعالیت در بحث فرآوری این محصولات وجود دارد اما متاسفانه به‌سبب نیاز به هزینه بالا برای سرمایه‌گذاری استقبال پایین است و این مسئله سبب شده تا خیلی از تولیدات دامی از جمله پشم و حتی محصولات کشاورزی مانند انجیر، زیتون و حتی گل‌های انار که جنبه بهداشتی و دارویی دارد از بین بروند، حدود 70 درصد گل های انار با وجود خواصی که دارند به‌سبب مشکل در بحث فرآوری از بین می‌روند، در  شهرستان ساوه در بحث گیاهان دارویی صنعتی که کار فرآوری را انجام دهد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در شهرستان ساوه شرایط برای فعالیت در بحث صنایع تولیدی وجود دارد و صنایع تبدیلی در شهرستان ساوه یک راهکار اقتصادی خوب است که به نتیجه می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه عنوان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می‌توان گفت بخش کشاورزی مصداق واقعی این شعار است زیرا در این بخش تولید و زنجیره تولید داریم و هرچه این عرصه تولید افزایش پیدا کند اشتغال هم ایجاد می‌شود.

شریفی اضافه کرد: در چند سال اخیر برای 400 واحد فرآوری در ساوه مجوز صادر شده و حدود 24 واحد به بهره‌داری رسیده است و میزان اعتباری که در دولت یازدهم به این بخش اختصاص یافته 11 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: محصولات کشاورزی در کمترین زمان در معرض فساد قرار می‌گیرند و به همین سبب حتی اگر در تولید محصولات کشاورزی بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را تولید کنیم باید با فرآوری، از ضایعات آن بکاهیم بنابراین عاملی که می‌تواند آسیب‌پذیری محصولات کشاورزی را کاهش دهد و ارزش افزوده آنها را زیاد کند و بهره‌وری از منابع را افزایش دهد، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت