سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۰۰:۳۴

مجمع آذرآب به زودی در استانداری مرکزی برگزار می‌شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه قرارداد ۳۰۰۰ دستگاهی در هپکوی اراک درحال انجام است گفت: مجمع آذرآب به زودی به منظور بررسی مشکلات این واحد صنعتی در استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی:

مجمع آذرآب به زودی در استانداری مرکزی برگزار می‌شود

مجمع آذرآب

مجمع آذرآب به زودی در استانداری مرکزی برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی، محمود زمانی قمی با اشاره به اتفاقات اخیر و مشکلات شرکت آذرآب و هپکوی اراک اظهار داشت: روز گذشته نشستی ویژه برای بررسی مشکلات کارگران 2 شرکت هپکو و آذرآب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، روسای سازمان های امور مالیاتی کشور، سازمان تامین اجتماعی کشور، رئیس خصوصی سازی، مدیرعامل بانک های ملی و صنعت و معدن، معاون امنیتی وزیر کشور، استاندار مرکزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت این استان، نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کارگران این 2 شرکت برگزار شد.

وی افزود: برگزاری مجمع عمومی شرکت صنایع آذرآب یکی از مهم‌ترین مصوبات این نشست عاست که پس از برگزاری مجمع و تعیین تکلیف مدیریت شرکت آذراب، اقدامات و تلاش‌هایی به منظور تقسیط بدهی به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده 186 انجام و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت بدون نیاز به ضمانت نامه بانکی در گمرک انجام شود.

استاندار مرکزی تصریح مرد:ن مقرر شد تسهیلات مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی پرداخت و شرکت‌های هپکو و آذرآب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر عدم مشمول شدن چک‌های برگشتی این 2 شرکت قرار گیرند.

زمانی قمی بیان کرد: پیگیری قراردادهای منعقد شده شرکت آذرآب با کارفرمایان و تلاش به منظور جلوگیری از لغو و فسخ قراردادهای این شرکت از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی با اشاره به شرکت هپکو هم گفت: در توافق سازمان خصوصی سازی با سهامدار جدید از وی به طور جدی خواسته شده که در چند روز آینده با کارگران تسویه حساب کرده و برای انجام این مهم رئیس سازمان خصوصی سازی نظارت کامل بر عملکرد سهامدار هپکو داشته باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: پیگیری برای تمدید قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری‌ها برای ساخت ماشین آلات راه سازی از دیگر مصوبات این نشست بود.

زمانی قمی عنوان کرد: در این نشست مقرر شد تامین اجتماعی نسبت به ارایه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه‌های کارگران هپکو همکاری کند.

وی ادامه داد: در این نشست وزارت کشور مکلف به پیگیری اخذ مجوز ترک تشریفات از دولت برای شرکت هپکو شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به وزارت راه وشهرسازی و سازمان مدیریت بحران کشور انجام شود.

زمانی قمی اضافه کرد: مقرر شد به منظور حمایت از تولید داخلی ثبت هرگونه سفارش واردات کالای تولیدی در داخل از خارج کشور متوقف شود و ورود تمامی ماشین آلات دست دوم از خارج از کشور هم  کماکان ممنوع شود.

وی افزود: کارگران بدانند که دولت و استانداری مرکزی تا رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تنگناهای کارگران صنایع استان در کنار آنها است و از حقوق آنها دفاع می‌کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت