دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۴۷:۲۸

مجلس خارج از نوبت بحث تعیین تکلیف استخدام دهیاران را بررسی می‌کند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در بحث استخدام دهیاران آمادگی کافی دارد و درصورتی که در این خصوص لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود، مجلس خارج از نوبت بحث تعیین تکلیف استخدام دهیاران را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

مجلس خارج از نوبت بحث تعیین تکلیف استخدام دهیاران را بررسی می‌کند

استخدام دهیاران

مجلس خارج از نوبت بحث تعیین تکلیف استخدام دهیاران را بررسی می‌کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: امروز دهیاری‌ها بر اساس مصوبه مجلس به عنوان یک سازمان تلقی می‌شوند که می‌توانند با شرکت‌ها و ادارات قرارداد ببندند.

وی تصریح کرد: دهیاری‌ها جایگاه برجسته‌ای دارند که بر اساس مصوبه مجلس از ارزش افزوده به آنها بودجه تعلق می‌گیرد که بر اساس قانون با مصوبه شوراهای روستا هزینه می‌شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه دهیاری‌ها بودجه اندکی است و بر اساس سرانه جمعیت روستا به آنها توزیع می‌شود، گفت: باید درهنگام آمارگیری روستاها توجه کافی صورت بگیرد.

سلیمی بیان کرد: مجلس در بحث استخدام دهیاران آمادگی کافی دارد، ولی به صورت مستقیم نمی‌تواند در این زمینه طرح بیاورد، چون به دلیل وجود بار مالی برای دولت، شورای نگهبان این طرح را برمی‌گرداند، برهمین اساس با وزارت کشور، سازمان دهیاری‌ها و دولت رایزنی کرده‌ایم و درصورتی که در این خصوص لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود، مجلس خارج از نوبت بحث تعیین تکلیف استخدام دهیاران را بررسی خواهد کرد و در این زمینه آمادگی کافی داریم.

وی بیان کرد: در سرعت‌دهی به امور روستاها باید اقدام شود و با استفاده از ظرفیت داخلی روستاها امور را انجام داد.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به اینکه با راه‌اندازی تعاونی دهیاری‌ها می‌توان علاوه بر سرویس‌دهی به اعضای شورا و دهیاران، برای دهیاری‌ها نیز منبع درآمدی ایجاد کرد، گفت: این تعاونی‌ها در برخی نقاط کشور راه‌اندازی شده و موفق عمل کرده است.

وی افزود: سعی شود حتی المقدور انجام امور به صورت امانی به دهیاری‌ها واگذار شود؛ بعنوان مثال ساخت زمین‌های چمن مصنوعی و خانه‌های ورزش روستایی را می‌توان به دهیاری‌ها واگذار کرد و قطعا دهیاری‌ها با هزینه کمتری اقدام به ساخت این پروژه‌ها خواهند کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تصریح کرد: مصوبات خوبی دربحث اشتغال روستایی داشتیم که یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در مجلس مصوب شد که باید از این امکان بهره‌برداری کافی صورت پذیرد.

سلیمی پیرامون اخذ بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد: در این زمینه دلیجان و محلات در رتبه اول کشوری قرار دارد که مرتبا از وزیر سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را افزایش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: یارانه سوخت طبق قانون باید به سازمان دهیاری‌ها تعلق می‌گرفت که متاسفانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعلق گرفت که در هفته گذشته در مجلس به این موضوع اعتراض کردیم و با فوریت به دنبال اصلاح آن هستیم تا بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کاهش نیابد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت