دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۳۰:۵۸

مجلس باید موضوع تصویب FATF را منتفی بداند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب داشتند، بررسی لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی مشروعیت ندارد و مجلس باید در این زمینه انقلابی عمل کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

مجلس باید موضوع تصویب FATF را منتفی بداند

FATF

مجلس باید موضوع تصویب FATF را منتفی بداند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF) و بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: با توجه به بیاناتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص پیوستن ایران به کنوانسیون های مختلف داشتند، مسئله FATF  تمام شده است.

سلیمی باتاکید بر اینکه دولت باید هر چه سریعتر لایحه مربوط به پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF)  را پس بگیرد، اظهار کرد: این لایحه باید در دولت هم منتفی شود.

لزوم وضع قانون داخلی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم/مجلس؛ ابزار قدرت‌های سلطه‌گر خارجی نیست​

وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری بیان کردند، مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص به صورت مستقل قانون وضع کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ابزار قدرت‌های سلطه‌گر خارجی نیست، اضافه کرد: همان طوری که رهبر معظم انقلاب بیان کردند مجلس رشید، عاقل و بالغ است و در این خصوص باید خود تصمیم بگیر و مسیر را مشخص کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب داشتند، بررسی لایحه  FATF  در مجلس شورای اسلامی مشروعیت ندارد و مجلس باید در این زمینه انقلابی عمل کند.

بررسی طرح FATF در مجلس خلاف قانون اساسی است

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اصل ۱۱۰ و ۸۵ قانون اساسی بررسی طرح FATF در مجلس خلاف قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: ورود مجلس به لایحه های نظیر FATF با توجه به نظرات ولی فقیه زمان مجلس را از مشروعیت می اندازد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت