پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۳۴:۱۲

مجتمع گردشگری بین راهی نظری به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از راه اندازی مجتمع گردشگری بین راهی نظری در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی:

مجتمع گردشگری بین راهی نظری به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مجتمع گردشگری نظری

به گزارش پیک راستان به نقل از فارس از اراک صبح امروز علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید علی اقازاده استاندار مرکزی، مهدی زندوکیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی و جمعی از مسئولین و مدیران کل استانی از پروژه در حال ساخت نظری بازدید کردند.

مرزبان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از راه‌اندازی مجتمع گردشگری بین‌راهی نظری در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی افزود: به گفته سرمایه‌گذار مجتمع گردشگری بین‌راهی نظری، این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زیربنای ۴۵۰۰ احداث شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: این مجموعه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارای ۲۰ اتاق و ۴۰ تخت است و تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرزبان ادامه داد: برای احداث این مجتمع، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که این میزان اعتبار از محل سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تأمین شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شود.

تملک خانه فاضلین نراقین در شهرستان نراق

در بازید وزیر میراث فرهنگی از خانه فاضلین نراقی این خانه تاریخی تملک خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بازدید گفت: این خانه پس از مرمت و بازسازی به عنوان دفتر پایگاه تاریخی نراق مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علی‌اصغر مونسان تأکید کرد: این مجموعه با اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد ریال مرمت خواهد شد.

به گزارش فارس فاضلین نراقی منسوب به ملا احمد و ملا مهدی مربوط به اواخر دوره صفوی در فضایی به وسعت حدود ۵۰۰ مترمربع واقع شده است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تاکنون ۲ میلیارد ریال برای نجات بخشی فضای بام این خانه تاریخی اعتبار هزینه کرده است.

در بازدید وزیر میراث فرهنگی از این خانه تاریخی، مقرر شد این خانه توسط شهرداری نراق خریداری شود و با اعتباری معادل ۲ میلیارد ریال مرمت و بازسازی شود و در نهایت به عنوان دفتر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر نراق مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت