دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۵۳:۵۲

مجالس محرم به دور از خرافات و رفتارهای احساسی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مجالس محرم به دور از خرافات و رفتارهای احساسی برگزار شود گفت: مفاهیم ناب عاشورا در مجالس محرم باید تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مجالس محرم به دور از خرافات و رفتارهای احساسی برگزار شود

مجامع بین‌المللی

مجالس محرم به دور از خرافات و رفتارهای احساسی برگزار شود

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به نحوه برگزاری آیین‌ها و مراسم‌های ویژه محرم اظهار داشت: برگزاری این مراسم‌ها و شرکت در آنها برای مردم پاداش اخروی به‌دنبال دارد اما آنچه که سبب محفوظ ماندن نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر فتنه‌ها و تهاجمات فرهنگی دشمنان می‌شود نهادینه کردن فرهنگ ناب عاشورایی و اشاعه این نهضت و رخداد عظیم و ماندگار است که رسالت سنگینی را برای مبلغان و روحانیون ایجاد می‌کند.

وی افزود: بنابراین انتقال مفاهیم عمیق این نهضت و پیام آن از ضروریاتی است که باید در برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های ویژه محرم مد نظر باشد و برپایه معرفی ابعاد قیام حسینی و به دور از هرگونه رفتار احساسی و یا خرافی برگزار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: روحانیون و مبلغانی که در این مراسم‌ها سخنرانی می‌کنند باید در راستای تفهیم و انتقال پیام نهضت عاشورا تلاش ویژه داشته باشند و مردم را بیش از گذشته با نهضت و گفتمان عظیم عاشورایی و مقوله امر به معروف و نهی از منکر آشنا کرده و آگاهی‌بخشی کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و با هنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر با بصیرت و تکیه بر ایمانی که داشتند توانستند اداره امور کشور را با توکل به خدا به بهترین شکل ممکن انجام دهند و به الگوی بی‌بدیلی در حکومت ایران اسلامی تبدیل شوند به گونه‌ای که هیچ دشمنی توان مقابله علمی و عقلانی با آنها را نداشت و همین موضوع سبب شد تا بدخواهان آنها دست به ترور این بزرگوران زدند.

وی بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر با اعتقاد راسخ خود به ولایت، نوع‌دوستی و بی‌تفاوتی نسبت به پست و مقام و داشتن وجدان کاری آنچنان شخصیتی از خود برجا گذاشتند که برای همیشه در ذهن تاریخ بشر نقش بسته و ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: شرایط امروز کشور بیش از هر زمانی نیاز به تلاش و کوشش شبانه‌روزی و بی‌وقفه را می‌طلبد که معضل بیکاری از آنجایی که بیش از همه خود را نشان داده به توجه بیشتری نیازمند است که در این شرایط دولتمردان باید به دور از بازی‌های سیاسی و پرداختن به جناح در راستای برطرف کردن مشکلات مردم بکوشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب شهردار هم گفت: شورای شهر باید در انتخاب شهردار تمام جوانب را درنظر بگیرند و بکوشند شهرداری را انتخاب کنند که دغدغه خدمت به مردم را داشته باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت