جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۱۰:۵۰

مثل شرق دروغ میگی

چند روزی است که بعضی از رسانه‌های داخلی دست به انتشار خبری زده‌اند که که موجب بدبینی اذهان عمومی نسبت به کشور دوست و همسایه ما عراق شده است. این اولین بار نیست که روزنامه شرق چنین عملی انجام می‌دهد و بارها به نشر اخبار دروغ و اختلاف‌افکنی پرداخته است.

گزارش توئیتری؛

مثل شرق دروغ میگی

به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛چند روزی است که بعضی از رسانه‌های داخلی دست به انتشار خبری زده‌اند که که موجب بدبینی اذهان عمومی نسبت به کشور دوست و همسایه ما عراق شده است. این اولین بار نیست که روزنامه شرق چنین عملی انجام می‌دهد و بارها به نشر اخبار دروغ و اختلاف‌افکنی پرداخته است. سوال مهم اینست که آیا رسالت یک رسانه چیزی جز نشر حقایق است که این روزنامه بر خلاف آن انجام می دهد؟

طی دو روز گذشته و بناگاه اخباری در فضای مجازی دست به دست شد مبنی بر حضور گسترده مردان عراقی در شهر مشهد و استفاده جنسی از زنان ایرانی. خبری که از قول رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی برای آن سند ارائه شد و به نوعی دیگر جای هیچ شک و شبهه ای باقی نگذاشت. صفحه رسمی روزنامه شرق به نقل از روزنامه شهروند در توئیتی نوشت: «تایید ادعای استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایران! در منطقه آزاد اروند می‌توان رد خانه‌هایی را گرفت که برای استفاده جنسی از زنان به راه می‌افتد. رئییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی: در مورد ازدواج موقت عراقی‌ها با زنان ایرانی باید بیشتر مراقب باشیم.» اما ماجرا به همینجا ختم نشد و حتی تعدادی از کاربران با استناد به این توییت روزنامه شرق، از قول رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی  نوشتند که «۶ هزار خانه مسافر در مشهد به توریست‌های عراقی خدمات جنسی ارایه می‌کنند!»

این گزارش مشابه گزارشی است که ۳ سال قبل، روزنامه انگلیسی گاردین برای اولین بار منتشر کرد و در آن به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شده بود که “برخی از اعرابی که به ایران سفر می‌کنند اهداف دیگری غیر از سیاحت و زیارت دارند و به قصد تفریح در پارک‌های ابی مشهد و مسائل جنسی به ایران سفر می‌کنند. ” این ادعا البته تکذیب شد و هیچ رسانه ایرانی دیگری نیز به سرنخ‌های روشنی مانند آنچه گاردین مدعی شده بود دست نیافت.

در ادامه برخی از این واکنش‌ها را مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید// پاس گل الشرق الاوسط و شرق به یکدیگر +صوت

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت