یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۱۴:۱۵

متلاشی شدن باند کلاهبرداران اینترنتی کشور در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: باند کلاهبرداران اینترنتی کشور در اراک متلاشی شد.

متلاشی شدن باند کلاهبرداران اینترنتی کشور در اراک

باند کلاهبرداران اینترنتی

متلاشی شدن باند کلاهبرداران اینترنتی کشور در اراک

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت 100 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی توسط فرد یا افراد ناشناس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.
وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد در 22 اسفند ماه سال گذشته مبلغ 28 میلیون و 980 هزار ریال به حساب فروشگاهی واریز که با استعلام از این فروشگاه به لحاظ اینکه آی پی های ثبت شده از فرد خریدار نامعتبر تشخیص داده شده بود این وجه در حساب این شرکت مسدود و بقیه مبلغ برداشت و در همان روز به حساب یک شرکت دیگر و به نام فردی مشخص واریز شده بود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: فرد مورد نظر در عملیاتی شناسایی و دستگیر و برای تحقیقات به پلیس فتا منتقل شد.
سردار عزیزی عنوان کرد: در تحقیقات اولیه از این فرد مشخص شد متهم با آشنایی با یک درگاه جعلی بانک متعلق به یک ایرانی در خارج از کشور و در اختیار گرفتن آن اقدام به فروش یک اپیلیکیشن به شهروندان کرده است.
وی تصریح کرد: در ادامه اظهارت متهم مشخص شد این فرد با ترغیب مالباختگان نسبت به نصب یک برنامه کاربردی (Application) غیرمجاز اقدام و در نهایت مالباختگان را به درگاه جعلی بانک هدایت نموده و با دسترسی به اطلاعات حساب افراد اقدام به برداشت غیر مجاز می کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: متهم به دسترسی و برداشت از ی کهزار و 200 فقره حساب افراد در سراسر کشور به مبلغ سه میلیارد ریال با همدستی 2 نفر از دوستان خود اعتراف کرد.
سردار عزیزی گفت: با تلاش پلیس همدستان این متهم نیز دستگیر و تمامی وجوه برداشت شده توقیف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مقام های قضایی معرفی شدند.
وی، از شهروندان خواست در بستر اینترنت از خرید نرم افزارهای مشکوک و نامتعارف خودداری کنند و تمام نکات امنیتی و حصول اطمینان از اصلی بودن درگاه های بانکی را مد نظر قرار دهند و در صورت برخورد با هر مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

*** کشف حدود 40 کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 40 کیلوگرم موادمخدر در سه شهرستان این استان کشف و ضبظ شد.
سرهنگ احمدرضا چگینی افزود: این میزان مواد مخدر در 24 ساعت گذشته در شهرستان های خمین شازند و دلیجان به دست آمده است.
وی بیان کرد: در این رابطه چهار قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام های قضایی شدند.

*** کشف 27 فقره سرقت در استان مرکزی
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 27 فقره سرقت در این استان کشف شد.
سرهنگ سیامک قاسمی افزود: این سرقت ها در عملیات های مختلف روز گذشته کشف و در این خصوص 14 سارق نیز دستگیر شدند.
وی سرقت های کشف شده را شامل منزل، اماکن عمومی، موتورسیکلت، دوچرخه و سایر موراد اعلام کرد و گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند.
پارسال وقوع جرم در استان مرکزی به نسبت مدت مشابه قبل از آن هفت درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت