شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۲۳:۰۴

مبارزه هدفمند با مواد مخدر مشارکت همگانی را می‌طلبد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اعتیاد و آلودگی به مواد مخدر صنعتی و سنتی از آسیب‌های اجتماعی مادر هستند که مبارزه با آن‌ها نیازمند مشارکت همگانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

مبارزه هدفمند با مواد مخدر مشارکت همگانی را می‌طلبد

«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: آگاهی‌بخشی و پیشگیری از اعتیاد وظیفه قشرهای مختلف جامعه است و هر فرد باید مسوولانه سهم خود را در کنترل این آسیب ادا کند.

وی ادامه داد: در صورتی که امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مردمی شود نتیجه بهتری خواهد داشت و در عین حال نیز دستگاه‌های اجرایی نیز باید با جدیت ماموریت و وظایف محوله در این خصوص را اجرا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص نظریه مصونیت در برابر کرونا با مصرف تریاک، گفت: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست و پایه علمی و منطقی ندارد و سمن‌ها و دستگاه های ذی‌ربط باید فعالانه در صحنه باشند و در کذب بودن این مساله اطلاع رسانی کنند.

اکرمی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا شرایط کشور و استان مرکزی را به گونه‌ای رقم زده که امکان برگزاری  اجتماعات و سخنرانی برای معتادان نیست بنابراین برنامه‌های پیشگیرانه باید متناسب با شرایط موجود تدوین و اجرا شود.

وی در ادامه سخنان خود نسبت به رتبه‌بندی سمن‌های فعال استان مرکزی، بیان کرد: سمن‌هایی که در حوزه مواد مخدر صلاحیت لازم را دارند باید در امر مبارزه مواد افیونی مورد استفاده قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: کرونا شرایط نامطلوبی را در حوزه اقتصادی تحمیل کرده و در آینده‌ای نه چندان ممکن است شمار بیکاران افزایش یابد که نیاز است از اکنون برای ساماندهی این افراد برنامه‌ریزی کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: محور برنامه‌های امسال ۹۹این ستاد بر ۹ شاخص است که به فراخور هر دستگاه ماموریت‌های لازم تدوین شده است.

«احمد ملک‌حسینی» بیان کرد: کمک به راه‌اندازی مراکز اشتغال و ارایه تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبودیافته معرفی شده و یا خانواده آنان و تدوین دستورالعمل‌های مربوط، اختصاص حداقل ۵ درصد از تخصیص اعتبارات سالانه مربوط به اشتغال به موضوع اشتغال معتادان بهبود یافته، استاندارد سازی، توسعه و بهبود خدمات صاینت و حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبود یافته و خانواه آنان، استاندارد ازی و رتبه‌بندی و تدوین و اجرای صلاحیت حرفه‌ای سمن ها و جماعت‌محور در امر مبارزه با مواد مخدر وروانگردان‌ها از جمله برنامه های سال ۹۹ در حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت مردمی است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت