یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۲۱:۳۸

مازوت، عاقبتی همرنگ برای ریه مردم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: مستنداتی مبنی بر استفاده از مازوت در نیروگاه شازند منتشر شده است.

قول های زمین مانده:

مازوت، عاقبتی همرنگ برای ریه مردم

مازوت، عاقبتی همرنگ برای ریه مردم

به‌گزارش پیک راستان به نقل از تسنیم ، احمد سجادی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به اینکه ریه مردم نباید محلی برای نگهداری مازوت باشد اظهار داشت: به تازگی مستنداتی مبنی بر استفاده از مازوت در نیروگاه شازند منتشر شده که متاسفانه برای مردم و شهر خطرناک است.

وی با اشاره به دفن غیربهداشتی پسماندها افزود: حدود ۹۰۰ روستای موجود در استان مرکزی با پرورش دام ارتباط دارند اما برای دفن بهداشتی پسماندها در تمام روستاها باید یک دوره زمانی طراحی شود، در این راستا چند روستا که منابع آب آنها به خاطر دفن غیربهداشتی پسماندهای غیرحیوانی در معرض خطر است یا روستاهایی که با حجم بالای پسماند رو به رو هستند باید به عنوان نمونه و پایلوت انتخاب شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان مرکزی به خاطر اهمیت سلامتی مردم باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد به خاطر اینکه بعضی شهرها به علت نامطلوب بودن کیفیت آب و نیترات بالا از آب شرب مناسبی برخوردار نیستند.

سجادی تصریح کرد: تنها دو روستا از مجموع یک‌هزار روستای استان مرکزی تصفیه فاضلاب را انجام می‌دهند که آب و فاضلاب در این راستا باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تفرش توسط دانشگاه علوم پزشکی به عنوان شهر بدون دخانیات استان مرکزی انتخاب شده است گفت: در این راستا مشارکت فرمانداری تفرش و دانشگاه علوم پزشکی خوب بوده که توانسته‌ایم شهرستان تفرش را به عنوان شهر بدون دخانیات معرفی کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: این گونه اقدامات بیشتر جنبه فرهنگی دارد و نیاز به عملیات میدانی ندارد البته ممکن است که به اقداماتی اعم از جمع‌آوری قلیان‌ها توسل داشته باشیم و باتوجه به ظرفیت خوب نیروی انسانی در شهرستان تفرش می‌توان این مهم را تحقق بخشید.

سجادی خاطرنشان کرد: در هفته اخیر مردم شهر اراک از آلودگی هوا و دی‌اکسید گوگرد به خاطر استفاده نیروگاه از مازوت رنج می‌برند و قطعا شرایط موجود حق مردم شهر اراک نبوده و این آلودگی ممکن است که تلفات ناشی از بیماری کرونا را تا ۱۰ درصد افزایش دهد و باید به آلودگی هوا و رفع مشکل توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته توقف استفاده از مازوت مردم را خوشحال کرد اما به تازگی مستنداتی مبنی بر استفاده از مازوت توسط نیروگاه منتشر شده که قطعا برای مردم و شهر بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت