دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۴۰:۱۵

ماجرای رأی سفید شورای شهر اراک/ در انتخاب شهردار تعجیل شد

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیام تک رأی سفیدی که از جام آرای شورای شهر اراک بیرون آمد، تاکید بر ضرورت انتخاب یک شهردار بومی و پرهیز از تعجیل در انتخاب بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک:

ماجرای رأی سفید شورای شهر اراک/ در انتخاب شهردار تعجیل شد

انتخاب شهردار

ماجرای رأی سفید شورای شهر اراک/ در انتخاب شهردار تعجیل شد

پیمان رشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فراکسیون امید در شورای اسلامی شهر اراک، هشت نفر را شامل می شود که در رابطه با انتخاب شهردار، چهار نفر با شهردار منتخب فعلی موافق و چهار نفر نیز مخالف بودند که هیچکدام از این دو گروه نتوانست گروه دیگر را برای همراهی با خود در انتخاب شهردار متقاعد کند.

وی افزود: این وضعیت ادامه داشت تا روز رای گیری برای انتخاب شهردار اراک، که در همین زمان سه نفر از افرادی که با انتخاب شهردار فعلی مخالف بودند، بنا به تشخیص خود به گروه موافقان پیوستند و این در حالی بود که هیچگونه مصوبه ای در فراکسیون امید شورای شهر اراک برای رای دادن به فرد منتخب صادر نشده و هیچ اجماع قبلی در این رابطه به وجود نیامده بود.

هیچگونه مصوبه ای در فراکسیون امید شورای شهر اراک برای رای دادن به فرد منتخب صادر نشده و هیچ اجماع قبلی در این رابطه به وجود نیامده بودعضو شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: علت اینکه رای سفید ارائه دادم، اعتقاد بنده به ضرورت انتخاب یک نیروی متخصص بومی بود که با فراکسیون امید نیز همسوتر باشد.

رشیدی عنوان کرد: بومی بودن شهردار منتخب برای شخص بنده در اولویت اول و ارجحیت بود و باید زمینه انتخاب یک نیروی بومی برای سکانداری مدیریت شهری اراک فراهم می شد.

وی خاطرنشان ساخت: صحبت دیگر اینکه بنده و برخی اعضای شورا بارها تقاضا کردیم زمان بیشتری برای ارزیابی و بررسی و انتخاب شهردار اراک اختصاص داده شود، اما هماهنگی هایی به منظور تعجیل برای انتخاب شهردار به وجود آمده بود که برخی حتی قصد داشتند در جلسه اول شورا شهردار را انتخاب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در روزهای بعدی نیز همچنان فشارها به منظور تعجیل در انتخاب شهردار وجود داشت و این در حالی است که شورای اسلامی شهر پس از شروع به کار خود، سه ماه برای انتخاب شهردار وقت دارد.

بارها تقاضا کردیم زمان بیشتری برای ارزیابی و بررسی و انتخاب شهردار اراک اختصاص داده شود، اما در این مساله تعجیل شدرشیدی ادامه داد: تشخیص و انتخاب تک تک اعضای شورای شهر اراک برای بنده قابل احترام است و معتقدم پس از انتخاب شهردار، باید تمام اعضای شورا چه موافق و چه مخالف در فرآیند مدیریت شهری با وی همکاری و همراهی کنند، اما از آنجا که بر انتخاب نیروی بومی تاکید داشتم و این مولفه را بسیار مهم می دانستم، رای سفید ارائه کردم.

عضو شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: با وجود آن که برای تک تک آراء شورا احترام قائل هستم، عقیده دارم بهتر آن بود که اعضای موافق و مخالف فراکسیون امید شورا با یکدیگر به گفت و گو می نشستند و در انتخاب شهردار به اجماع می رسیدند.

وی تاکید کرد: در کنار مسائل پیش آمده، رای و اعتماد مردم را در انتخاب اعضای شورا مهمتر از هر مساله می دانم و معتقدم نباید به این اعتماد خدشه ای وارد شود، بنابراین به حکم وظیفه در صورت تایید نهایی با شهردار منتخب نهایت همکاری را در راستای خدمت رسانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت