سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۰:۰۶

لزوم گسترش پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی/ دولت اپراتورها را ترغیب کند

راک- عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پوشش تلفن همراه درمناطق روستایی کشور ازجمله روستاهای استان مرکزی با مشکل روبرو است و دولت باید با اقدامات حمایتی اپراتورها را برای رفع این نقصان ترغیب کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس مطرح کرد؛

لزوم گسترش پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی/ دولت اپراتورها را ترغیب کند

اجرای عدالت

لزوم گسترش پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی/ دولت اپراتورها را ترغیب کند

به نقل ازخبرگزاری مهر،علی اکبر کریمی با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر ارتباطات اظهار داشت: هم اکنون در اغلب استان های کشور، در مناطق روستایی با مشکلاتی در زمینه خدمات دهی تلفن همراه روبرو هستیم و اپراتورهای تلفن همراه به سبب آن که تجهیزات فرسوده و این اقدام به صرفه و اقتصادی نیست، این مناطق را پوشش نمی دهند، در این رابطه نیاز است دولت اقدامات حمایتی به انجام برساند تا مشکل تلفن همراه در محدوده های روستایی رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت ارتباطات بودجه ای را تحت عنوان جبران خدمات عمومی که معادل سه درصد درآمد شرکت های مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه است در اختیار دارد تا به منظور سرمایه گذاری های تکمیلی و حمایتی دولت در سطح کشور به کار گیرد.

وی اضافه کرد: طی سال های گذشته وزارت ارتباط این بودجه را عمدتا در خارج از شرکت مخابرات هزینه و طرح هایی را اجرا کرده، اما طبق ارزیابی های صورت گرفته، با وجود تلاش های انجام شده در این راستا، نتایج قابل قبولی از این پروژه ها در سطح ملی به دست نیامده است.

کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت مخابرات در مناطق روستایی زیرساخت های لازم را دارد و امکانات فراهم است، به نظر می رسد منطقی ترین راهبرد، هدایت این بودجه های حمایتی به سمت و سوی پروژه های شرکت مخابرات و بهره گیری از زیرساخت های موجود است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: با این اقدام هم شرکت مخابرات تقویت می شود و هم از محل منابع مالی حمایتی دولت به بهترین نحو بهره گرفته می شود.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود به نظر می رسد شرکت مخابرات نیاز به یک پالایش مدیریتی دارد و با توجه به تحولاتی که در حوزه ارتباطات هست، بایستی مدیران این شرکت از سطح بالای تخصص و اشراف به مباحث روز فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار باشند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع نیاز است که یک نوسازی مدیریتی در شرکت مخابرات صورت پذیرد و جوان گرایی در سطوح عالی این شرکت مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ادارات کل فناوری ارتباطات در استان ها، غالبا نزد مردم و حتی مسئولان دولتی ناشناخته هستند و وظایف و اختیارات و وجه تمایز آنها از شرکت مخابرات روشن و شفاف نیست، در این زمینه بایستی آگاهسازی لازم انجام پذیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت