سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۵:۳۴

لزوم وضع قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر لزوم وضع قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید کرد و گفت: بایستی مجلس و دولت در این زمینه ورود کرده و در داخل کشور این قوانین را وضع و اجرایی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد

لزوم وضع قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

پولشویی و تامین مالی تروریسم

لزوم وضع قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ با اشاره به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF) گفت: درخصوص FATF که یک نهاد مالی بین‌المللی است که کارویژه خود را پیگیری شفافیت مبادلات مالی برای مبارزه با پولشویی اعلام می‌دارد باید گفت که لازم است قوانینی در کشور وضع شود تا دیگر شاهد این نگرانی‌ها در جامعه نباشیم که چرا اختلاس و خلق پول غیرمولد اتفاق می افتد؟ و پول کثیف وارد اقتصاد می‌شود.

حسینی به خرید چند تُن سکه در زمان پیش فروش توسط ۵۰ نفر اشاره کرد و افزود: سوال مطرح در این زمینه این است که آنان این منابع را به واسطه کدام خدمت و از کجا آورده‌اند که به این میزان خلق ثروت داشته‌اند؟ لذا دولت و مجلس بایستی قوانینی را وضع کنند تا شفافیت در سیاست های پولی و مالی کشور مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه به صلاح کشور نیست که عضو کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF) شود، گفت: متاسفانه هنوز صورت‌های مالی کشور شفافیت نیست و بر اساس یک استاندار و سیاست خوب شکل نگرفته است و عضویت در این کنوانسیون در این شرایط، لطمه و ضربه به کشور وارد می‌کند و باعث می‌شود تا دشمن از نقاط ضعف کشور در راستای اهداف خود بهره بگیرند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اختیار قرار دادن صورت‌های مالی کشور در قالب این کنوانسیون باعث می شود تا میزان دارایی ها و ذخایر کشور افشا شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریست به عنوان یک ضرورت است، ادامه داد: لازم است مجلس و دولت در این زمینه ورود کرده و در داخل کشور این قوانین را وضع و اجرایی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تغییر نظام بودجه ریزی در کشور را لازم و ضروری دانست و گفت: این موضوع به پیشرفت کشور کمک می کند، خصوصا برای کشوری همانند ایران که وابسته به منابع نفتی است و این تغییر مانع از پولدار شدن یک شبه افراد می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت