جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۰:۳۱

لزوم رسیدگی به موضوع آلایندگی صنایع شازند به دور از فشارهای سیاسی/آلودگی اراک ربطی به صنایع شازند ندارد

نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به اینکه خاک، آب و هوای شازند تحت تاثیر صنایع این منطقه است، گفت: به تاخیرانداختن پرداخت عوارض آلایندگی به شازند یک امر غیرطبیعی است و این موضوع باید به دور از فشارهای سیاسی رسیدگی شود.

نماینده مردم شازند در مجلس:

لزوم رسیدگی به موضوع آلایندگی صنایع شازند به دور از فشارهای سیاسی/آلودگی اراک ربطی به صنایع شازند ندارد

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در خصوص آلایندگی صنایع شازند به خبرنگار پایگاه خبری شازند ما گفت: بر اساس تصمیمات گذشته سهم آلایندگی صنایع شازند برای شهرستان شازند ۷۰ درصد، برای شهرستان اراک ۲۰ درصد و برای شهرستان خنداب ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آلایندگی صنایع،  منحصر به پراکنش ذرات معلق در هوا نیست بلکه با وجود صنایع آلاینده در شازند، آلایندگی آب، خاک، صوتی و حتی مزاحمت های ترافیکی را شاهد هستیم.

شهر اراک به هیچ وجه تحت تأثیر آلایندگی صنایع شازند نیست

نماینده مردم شازند در مجلس اضافه کرد: در خصوص آلودگی هوا نیز، آلایندگی منتشره از صنایع شازند اثری بر آلودگی هوای شهر اراک ندارد و مستندات و مکاتبات در این خصوص نیز انجام شده است.

 

ابراهیمی ادامه داد: شاید چند روستای اطراف اراک متأثر از آلایندگی باشند اما، شهر اراک به هیچ وجه تحت تأثیر آلایندگی صنایع شازند نیست و در واقع آلودگی اراک مربوط به صنایع مستقر در همان شهر است و طبق گزارشات، آلودگی شهر اراک حتی قبل از این صنایع نیز به همین میزان بوده است.

موضوع آلایندگی صنایع شازند به دور از فشارهای سیاسی رسیدگی شود

وی با طرح این سوال که چرا عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند به شهرستان پرداخت نمی شود تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید به این موضوع رسیدگی کند.

نماینده مردم شازند در مجلس تاکید کرد: خاک، آب و هوای شازند تحت تاثیر صنایع این منطقه است و نباید این موضوع تحت فشارهای سیاسی رسیدگی شود.

تاخیر در پرداخت عوارض آلایندگی به شهرستان شازند غیرطبیعی است

ابراهیمی با بیان اینکه صنایع ظرفیتی ملی برای کشور هستند، یادآور شد: با این وجود این صنایع باعث بروز مشکلات فراوانی در شهرستان شازند شده اند نباید اجرای قانون فدای مصلحت ها شود و به تاخیر انداختن پرداخت عوارض آلایندگی یک امر غیر طبیعی است.

وی خاطر نشان کرد: پالایشگاه شازند باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در خصوص رسیدگی به این موضوع  اقدام لازم را انجام دهد. همچنین نحوه هزینه‌کرد این عوارض نیز در حوزه اختیارات شهرستان است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت