یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۴۴:۴۱

لزوم برخورد هوشمندانه ایران برای پیوستن به لایحه مبارزه با پولشویی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با پولشویی گفت: ایران باید با برخورد هوشمندانه، متنی را در این تعهدات بگنجاند که طرف مقابل منافع ملی کشور را به رسمیت بشناسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

لزوم برخورد هوشمندانه ایران برای پیوستن به لایحه مبارزه با پولشویی

محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  ندای تفرش، در خصوص لایحه دولت مبنی بر پیوستن ایران به کنوانسیون عدم حمایت از تروریست، گفت: این لایحه دولت به منظور پیوستن ایران به سیستم مالی و بانکی دنیا ارائه شده که این امر مورد نیاز کشور است؛ ولی از طرفی نگرانی‌های متعددی وجود دارد که پیوستن به این کنوانسیون سبب سوء‌استفاده دشمن و به ابزاری برای ایجاد محدودیت برای نهضت‌های اسلامی مثل حزب‌الله و افرادی که دفاع سرزمینی دارند، تبدیل شود.

رضایی اظهار کرد: این مبحث باعث ایجاد نگرانی و تشویش برای آینده کشور در بین نمایندگان شده است. از سوی دیگر دولت تلاش می‌کند که سیستم بانکی کشور را به سیستم بانکی دنیا متصل کند تا بتواند تبادلات مالی انجام دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، نیاز به تشکیل یک کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان مجلس و دولت به منظور یافتن راه‌حلی که منافع کشور را تامین کند، وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبلا قانون مبارزه با پولشویی به تصویب مجلس رسیده است و دولت باید بتواند با سیستم بانکی دنیا خود را به روز کند و ارتباطات جامعی داشته باشد. از طرفی هم نباید اجازه رخنه و نفوذ به دشمن را داد.

تصویب و اجرای لایحه مبارزه با پولشویی؛ تهدیدی برای محور مقاومت

وی اظهار کرد: با تصویب و اجرای این لایحه، محور مقاومت در آینده مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت. بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید هوشمندانه عمل کند تا تشویش‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

رضایی اضافه کرد: ممکن است طرف مقابل از طریق اجرای این لایحه، بر سیستم مالی کشور اشراف پیدا کند و از طریق قطعنامه سازمان ملل به دنبال معرفی حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی باشد که در این صورت برای کشور مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نگرانی‌های خود را به دولت اعلام کرده‌اند تا مفاد قرارداد و تعهدات به گونه ای تنظیم شود که راه نفوذ و اشراف به تراکنش‌های مالی کشور توسط طرف مقابل بسته شود تا طرف مقابل نتواند در حوزه سیاست به ایران امر و نهی و برای ایران الزماتی ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید هوشمندی خود را نشان دهد و متنی را در این تعهدات بگنجاند که طرف مقابل در چارچوب منافع ملی، کشور ایران را به رسمیت بشناسد و به تعهدات خود عمل کند.

رضایی خاطرنشان کرد: کارشناسان و عقلای کشور باید به دنبال راه‌حلی باشند که جلوی سوءاستفاده دشمن را ببندد و منافع کشور را که از پیوستن ایران به سیستم مالی و بانکی دنیا ایجاد می‌شود، تامین کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت