جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۳:۳۸

لزوم اصلاح قوانین دست و پاگیر برای تولید بهتر/افزایش تولیدات با کیفیت یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار سال بایستی قوانین دست و پاگیر برای تولیدکننده از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، شناسایی و برطرف کردن کانون‌های فساد و… را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

لزوم اصلاح قوانین دست و پاگیر برای تولید بهتر/افزایش تولیدات با کیفیت یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی است

تولیدات با کیفیت

لزوم اصلاح قوانین دست و پاگیر برای تولید بهتر/افزایش تولیدات با کیفیت یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی است

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: یکی از راه‌های برون رفت از وضع کنونی اقتصاد کشور و حل معضل بیکاری به‌ویژه برای جوانان تحصیل کرده افزایش تولیدات با کیفیت داخلی است که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی سال ۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

ابراهیمی خرید کالای ایرانی یکی از بسترهای حمایت از کالای ایرانی دانست و افزود: باید توجه داشت که خرید تنها یکی از ابعاد حمایت است باید سایر جنبه‌ها را نیز مد نظر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تشویق به خرید کالای ایرانی و انجام عملی آن زمانی اتفاق می‌افتد که کالای ایرانی با مطالعه دقیق و با کیفیت مناسبی تولید شود که توان رقابت با کالاهای تولید دیگر کشورها را داشته باشد، اظهار کرد: در این راستا مساله قیمت تمام شده، خدمات پس از فروش و توزیع مناسب و به موقع را باید به مؤلفه مهم کیفیت افزود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند اصلاحات ساختاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید با کیفیت است، افزود: برای حمایت واقعی از کالای ایرانی باید اصلاح ساختارها و چارچوب های مخرب و مانع تولید را در اولویت قرار داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تحقق شعار سال بایستی قوانین دست و پاگیر برای تولیدکننده از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، شناسایی و برطرف کردن کانون‌های فساد، اصلاح قوانین به خصوص قانون کار و بازنسشتگی، اصلاح نظام بودجه نویسی و مالیه دولت، کاهش نقش دولت و نهادهای عمومی غیردولتی در اقتصاد و… را اصلاح کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: ایجاد تعرفه های واقعی و درست، جلوگیری واقعی و بدور از شعار از ورود کالاهای خارجی، دفاع عملی از تولیدات صنایع داخلی، شکل گیری صنعت رقابتی و تولیدات با کیفیت است که می تواند شکوفایی اقتصاد، رونق کسب و کار و اشتغالزایی در ایران را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه جدی به مزیت‌های نسبی فراوان موجود در کشور و تبدیل آنها به مزیت های رقابتی از دیگر مواردی است که زمینه برای حمایت از کالای ایرانی را فراهم خواهد کرد از این‌رو مناسب است که در این باب نیز مطالعات و اقدامات اساسی انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت