جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۳۹:۳۴

لازمه بهبود وضعیت تولید، حذف کانون‌های فساد در کشور است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی و برطرف کردن کانون‌های فساد بهبود وضعیت تولید در کشور را به دنبال دارد که باید هرچه سریع‌تر با سرعت‌ و دقت انجام شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

لازمه بهبود وضعیت تولید، حذف کانون‌های فساد در کشور است

کانون‌های فساد

لازمه بهبود وضعیت تولید، حذف کانون‌های فساد در کشور است

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از راه‌های برون رفت از وضع کنونی اقتصاد کشور و حل معضل بیکاری بخصوص در سطح جوانان تحصیل کرده، افزایش تولیدات با کیفیت داخلی است که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی سال ۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر چه خرید کالای ایرانی یکی از بسترهای حمایت از کالای ایرانی است، اما باید توجه داشت که خرید تنها یکی از ابعاد حمایت است و نه تمام ابعاد آن، در نتیجه نباید حمایت را فقط محدود به خرید کرد و باید سایر جنبه‌ها را نیز مد نظر قرار داد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشویق به خرید کالای ایرانی و انجام عملی آن زمانی اتفاق می‌افتد که کالای ایرانی با مطالعه دقیق و با کیفیت مناسب تولید شود و توان رقابت با کالاهای تولید دیگر کشورها را داشته باشد، بیان داشت: تولید کنندگان باید مسئله قیمت تمام شده، خدمات پس از فروش و توزیع مناسب و به موقع را به مولفه‌های مهم در تولید محصول لحاظ کنند.

ابراهیمی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی اصلاحات ساختاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید با کیفیت ضروری است، نمی‌توان بدون زیرساخت‌های لازم و بدون ساختار مناسب توقع تولید با کیفیت و انبوه را داشت و همچنین نمی‌توان بدون ارائه کیفیت لازم توقع خرید و حمایت از کالای ایرانی داشت! باید به حقایق توجه کنیم و از شعار به عمل طی مسیر کنیم در غیر این صورت اتفاق قابل توجهی نخواهد افتاد، بنابراین برای حمایت واقعی از کالای ایرانی باید اصلاح ساختارها و رفع چارچوب‌های مخرب و مانع تولید را در اولویت قرار داد.

وی اصلاح  قوانین دست و پاگیر برای تولید کننده از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، شناسایی و برطرف کردن کانون‌های فساد، اصلاح قوانین بخصوص قانون کار و بازنسشتگی، اصلاح نظام بودجه نویسی و مالیه دولت، کاهش نقش دولت و نهادهای عمومی غیردولتی در اقتصاد و … را از جمله اصلاحاتی دانست که برای بهبود وضعیت تولید در کشور بسیار موثر است و هرچه با سرعت‌تر و دقیق‌تر انجام شوند، حمایت عملی از کالای ایرانی را میسرتر خواهد کرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مدیریت صحیح و شفاف در بخش واردات و صادرات تصریح کرد: بدون شک ایجاد تعرفه‌های واقعی و درست، جلوگیری واقعی و بدور از شعار از ورود کالاهای خارجی، دفاع عملی از تولیدات صنایع داخلی، شکل‌گیری صنعت رقابتی و تولیدات با کیفیت می‌تواند شکوفایی اقتصاد و رونق کسب و کار و اشتغالزایی در ایران را به دنبال داشته باشد.

ابراهیمی تاکید کرد: توجه جدی به مزیت‌های نسبی فراوان موجود در کشور و تبدیل آنها به مزیت‌های رقابتی از دیگر مواردی است که زمینه برای حمایت از کالای ایرانی فراهم خواهد کرد که باید در این زمینه مطالعات و اقدامات اساسی انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت