دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۱:۳۳

قیام ۱۵خرداد ۴۲ حرکتی مبتنی برآگاهی وبصیرت دینی مردم بود

حجت الاسلام صفر قربانپورگفت: قیام ۱۵خرداد سال۴۲ حرکتی برگرفته از آگاهی و بصیرت دینی ملت ایران بود که بستر شکل گیری انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛

قیام ۱۵خرداد ۴۲ حرکتی مبتنی برآگاهی وبصیرت دینی مردم بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛

قیام ۱۵خرداد ۴۲ حرکتی مبتنی برآگاهی وبصیرت دینی مردم بود

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با مهر، با بیان اینکه قیام ۱۵خرداد۴۲ در واکنش به دستگیری امام خمینی(ره) و حمایت از امام و روحانیون در مقابل نظام سلطه و طاغوت برپاشد، اظهار داشت: قیام ۱۵خرداد درحقیقت ریشه اصلی شکل گیری و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و تجلی حمایت مردم از حاکمیت دینی و روحانیت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: مردم ایران در قیام ۱۵خرداد نشان دادند که با تمام توان پشتیبان روحانیت و خواهان حاکمیت دینی هستند.

وی گفت: ۱۵ خرداد سال۴۲ روزی بود که مردم با جوش و خروش عظیم و با اهدای هزاران شهید و مجروح، بیزاری از ظلم و ستم را فریاد کشیدند و مخالفت خود را با بی دینی و بی عدالتی طاغوت اعلام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: قیام ۱۵خرداد هم یک حرکت دینی و معنوی و هم یک اقدام سیاسی برگرفته از بصیرت و آگاهی بود که زمینه را برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرد و ۱۵ سال بعد با پیروزی انقلاب به ثمر نشست.

قربانپور گفت: مردم انقلابی در روز ۱۵خرداد۴۲ باوجود اینکه می دانستند طاغوت چه عکس العملی در مقابل آنها نشان خواهد داد، اما به خیابان ها آمدند و فریاد حق خواهی و حمایت از امام خمینی(ره) را سر دادند و بسیاری در این روز خون خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی امروز ریشه های عمیق و مستحکمی دارد که به تدریج از سال ۴۲ شکل گرفته و در سال ۵۷ به ثمر رسیده و هم اکنون این درخت تنومند در سایه تفکرات انقلابی و جان فشانی های مردمی که از نسل همان انقلابیون پانزده خرداد۴۲ هستند، هر روز تنومندتر و پربارتر می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به ۱۴خرداد سالروز رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی و در تبیین شخصیت امام خمینی(ره) گفت: شخصیت عظیم و بزرگ امام راحل از چندین بُعد باید تبیین شود که بخشی مرتبط با جایگاه شخصی و حقیقی امام و بخشی دیگر مرتبط با جایگاه ایشان به عنوان رهبر انقلاب و دستاوردهایی است که با انقلاب اسلامی برای مردم کشور به ارمغان آوردند.

قربانپور افزود: امام راحل از علم و اجتهاد مطلق برخوردار بودند و همواره به تهذیب نفس و تقوا توجه ویژه ای داشتند و از سوی دیگر در تمام امور، مردم و خدمت به آنها را مدنظر قرار می دادند.

وی بیان داشت: حکومت دینی مهمترین دستاوردی بود که امام راحل با نهضت خود برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آورد و در حقیقت امام خمینی(ره) مدیریت دینی جامعه و کارآمدی دین در امور اداره جامعه را نهادینه کرد.

قربانپور اظهار داشت: امام برای نخستین بار نوعی حکومت مردم سالاری دینی را بنیان نهاد که در آن هم مردم و هم دین نقش محوری داشتند و به سبب اینکه انقلاب اسلامی به دست مردم به ثمر رسید، امیدی برای محرومان و مستضعفان جهان شد که آنها نیز می توانند در مقابل ظلم بایستند و بر آن غلبه کنند.

وی ادامه داد: امروز صیانت از کیان اسلام و نظام اسلامی، استکبارستیزی، پیروی از آرمان های برحق امام خمینی(ره)، حمایت از محرومان و مظلومان، عدالت محور و اخلاق مدار بودن و همچنین حفظ وحدت و اتحاد از اصلی ترین وظایف آحاد جامعه ما است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت