شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۴۶:۵۷

25 فروردین قطار گردشگری از آمریکا، اروپا و مسکو در اراک

مدیرکل راه آهن استان مرکزی گفت: برقی کردن قطار اراک به قم از طرح‌های مهم سال ۹۶ بوده و مقدمات آن انجام شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی :

25 فروردین قطار گردشگری از آمریکا، اروپا و مسکو در اراک

کوکنار

به نقل از تسنیم، جلال‌الدین کوکنار ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی شورای حمل و نقل استان که در مرکز تحقیقات هواشناسی استان مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح‌های راه‌آهن استان اظهار داشت: برقی کردن قطار قم به اراک یکی از طرح‌های مهم سال 96 است که کارهای مقدماتی آن در برنامه ششم دیده و توافقنامه‌ای برای فایناس انجام شدن آن با راه‌آهن ایتالیا انجام شده که اگر اجرایی شود سیر سفر از اراک به تهران 75 دقیقه می‌شود که اگر شرایط لازم فراهم شود در مدت چهار سال اجرایی می‌شود.

وی افزود: از دیگر طرح‌های سال 96 می‌توان به دو خطه شدن خط راه‌آهن از طریق بخش خصوصی، بحث قطارهای حومه‌ای به سمت مهاجران و شهر امیرکبیر اشاره کرد، قطار حومه‌ای مهاجران سال گذشته کلنگ زده شده و 12 کیلومتر از 25 کیلومتر خط آن باقی مانده که به محض انجام تملک اراضی، انتخاب مسیر و واگذاری اعتبارات انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی تصریح کرد: مشکل قطار حومه‌ای امیرکبیر هم تنها تملک اراضی و احداث زیرسازی و روسازی است.

کوکنار بیان کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی که از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 بود 32 هزار نفر مسافر توسط راه‌آهن جابه‌جا شده‌اند  که دو هزار نفر از ایستگاه شازند، 20 هزار نفر آن از ایستگاه اراک بوده است.

وی ادامه داد: بلیت قطارهای راه‌آهن استان بعد از قطارهای نوروزی پیش‌فروش می‌شود، در 25 فروردین یک قطار گردشگری از کشورهای آمریکا، اروپا و مسکو راس ساعت 21:30 به اراک می‌رسد و به شوش می‌رود که 48 مسافر دارد.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی عنوان کرد: در سال 95 حدود 500 هزار نفر مسافر، پنج میلیون تن بار و 17 هزار و 399 واگن مازوت برای صادرات به سمت بندر امام خمینی(ره) و بندر عباس توسط راه‌آهن استان جابه‌جا شده است.

کوکنار خاطرنشان کرد: تاخیر حرکت قطارهای استان در سال گذشته دو دقیقه بوده که امسال کاهش یافته و به زیر ثانیه رسیده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت