سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۸:۲۴

قدرت امروز کشور سبب ترس و وحشت دشمنان و بازدارندگی شده است

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس سردیس شهید چمران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه رونمایی و ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه به نام آن شهید نام‌گذاری شد.

مهدی چمران در ساوه:

قدرت امروز کشور سبب ترس و وحشت دشمنان و بازدارندگی شده است

قدرت امروز کشور

قدرت امروز کشور سبب ترس و وحشت دشمنان و بازدارندگی شده است

به نقل از تسنیم، مهدی چمران ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید چمران و رونمایی سردیس این شهید والامقام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حججی اظهار داشت: دفاع مقدس با تمام جنگ‌هایی که در تاریخ کشورما ایران رخ داده است متفاوت بود.

وی افزود: رهبری ولایت فقیه زمان امام خمینی(ره) در کشورما و مقابله با صدام که استعمار شرق و غرب و بسیاری از دیگر کشورها آن را حمایت تجهیزاتی و انسانی می‌کردند و کشورهای عربی از آن جمله بودند.

مهدی چمران تصریح کرد: ما با کمترین تجهیزات و امکانات در مقابل این همه کشور و تجهیزات به سبب ایمان، اعتقاد و شهادت طلبی به پیروزی رسیدیم و با توجه به اینکه امروز 5 مهرماه شکست حصر آبادان است و بزرگترین عملیات کشورمان در دوران دفاع مقدس بود یاد و نام شهدای گرانقدر کمتر از شهادت نیست.

برادر شهید چمران بیان کرد: اگر ما این تفکر ایدلوژیک یعنی شهادت طلبی را کنار بگذاریم حمله فرهنگی غرب به منظور بی‌تفاوت کردن این ارزش‌ها مارا همچون دیگر کشورها شکست می‌دهد، ما در دفاع مقدس با تاکید بر اعتقادات و تفکر اسلامی در مقابل دشمنان پیروز شدیم و لبنان و فلسطین هم امروز با این تفکر به پیروزی رسیدند.

وی عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا و تکریم ایشان به معنی نیاز آنان نیست همچنان که امام حسین(ع) به عزاداری ما نیاز ندارد بلکه ما به ایشان و زنده نگهداشتن محرم و صفر نیاز داریم و از آن عزت، آزادی و آزادگی آموخته‌ایم و می‌آموزیم.

مهدی چمران خاطرنشان کرد: متاسفانه در دنیای امروز برخی از کسانی که بویی از اسلام  نبرده‌اند به نام اسلام و در منطقه جنایت می‌کنند و برخی دولتمردان هم در راستای اهداف شوم استعمار بر طبل تجزیه  عراق می‌کوبند و امروز این یک مسئله جدید در منطقه است که باید در برابر آن هوشیار بود.

وی افزود: وقتی به دکتر چمران گفتیم دشمن ما را تحریم کرده است گفت خدا را شکر این حریم سبب شد ما خودمان تجهیزات و سلاح‌های مورد نیازمان را بسازیم.

مهدی چمران تصریح کرد: امروز با ساخت سلاح‌هایی که تهیه کردیم سبب ترس و وحشت دشمنان، بیگانگان و بازدارندگی از فکر تجاوز به کشورمان شده است.

وی اضافه کرد: امروز جوانان شهید مدافع حرم اگر از حرم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند از شهیدان چمران, باکری و همت درس گرفته‌اند واین نام‌گذاری یک اقدام فرهنگی ارزشمند است که علاوه بر اینکه سبب پیوند جوانان با شهید چمران می‌شود سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوانان هم می‌گردد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت