سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۰۷:۵۹

قبولی در معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان مرکزی ۸ درصد رشد داشت

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: قبولی وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی این استان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشت.

مدیرکل راهداری استان مرکزی؛

قبولی در معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان مرکزی ۸ درصد رشد داشت

وسایل نقلیه

قبولی در معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان مرکزی ۸ درصد رشد داشت

غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در استان اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 29 هزار و 706 دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته و از این تعداد 26 هزار و 475 دستگاه موفق به دریافت برگه قبولی شدند.

وی افزود: درمجموع 89 درصد از وسایل نقلیه سنگین استان مرکزی موفق به قبولی از تست معاینات فنی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت 6 مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در شهرستان‌های استان مرکزی گفت: تست معاینه فنی یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظارتی و کنترلی برای افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه‌های ناشی از وجود نواقص فنی و مصرف سوخت بوده و انجام آن برای تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است به‌طوری که بدون آن مجوز تردد در جاده‌ها را نداریم.

بهرامی‌نیا بیان کرد: مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین به سیستم همراه با دوربین پلاک خوان مجهز شد، این سیستم با هدف جلوگیری از بروز خطای انسانی در حین کنترل شاخصه‌های ایمنی ناوگان ایجاد شده و به‌کارگیری آن مانع از بروز هرنوع تخلف در جریان بازدید از ناوگان شده و بدون حضور خودرو در مراکز معاینه امکان صدور برگه قبولی از تست وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در این مراکز تست‌هایی انجام می‌شود وکنترل ترمزها، سالم بودن لاستیک، میزان دود اگزوز، وزن خودرو، باک غیراستاندارد، سالم بودن چراغ جلو و شیشه‌ها، لغزش جانبی چرخ‌ها مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت