جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۵:۳۴

قانون باید ملاک کار شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: قانون باید ملاک کار شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی باشد.

قانون باید ملاک کار شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: قانون باید ملاک کار شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی باشد.

قانون باید ملاک کار شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی باشد

به نقل از تسنیم، شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در همایش آموزشی منتخبان دوره پنجم شورا‌های اسلامی استان مرکزی با اشاره به تاکید بر مشورت در دین اظهار داشت: در آموزه‌های دینی ما تاکیداتی در ارتباط با شورا و مشورت و اهمیت به این موضوع وجود دارد.

وی افزود: نخستین نکته‌ای که در بحث شورا‌ها و سایر مدیران اهمیت دارد عمل به قانون است که البته این عمل به قانون دردسر‌هایی برای شورا‌ها به همراه دارد زیرا مجبور به نه گفتن در بسیاری مواقع هستند و در نهایت منجر به پیش آمدن کدورت‌هایی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی عنوان کرد: مدیران و اعضای شورا نباید به فکر این موضوع باشند که چون 4 سال در کار حضور داریم پس دلخوری و ناراحتی ایجاد نکنیم اما این اطمینان وجود دارد که با این رویه کمتر از چند ماه مشکلات بزرگی باری خود اعضای شورا بوجود می‌آید.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم به قانون عمل کرده و اقدامات ما منطبق بر قانون باشد، لازمه آن این است که قانون را بلد باشیم و تنها شعار قانون نباشد که از بروز مشکلات جلوگیری شود که در این زمینه دو کتاب به نام‌های”شرح وظایف شورا ” و قوانین و مقررات شهرداری است.

وی اضافه کرد: روز نخست شهریور ماه امسال اعضای شورا همراه مراسم سوگند‌نامه کار رسمی خود را آغاز می‌کنند این در حالی است که باید از نظرات کارشناسی استفاده و با دیگران مشورت لازم را انجام دهند و برای درخشیدن در مسائل بزرگ این نظرات کارشناسی را قبول داشته باشند و اگر خلاف این موضوع عمل کنند باید دوباره در موضوع خود بررسی انجام دهند که جنبه مثبتی ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که در برخی شهر‌ها ابتدا یک طرح اجرا می‌شود و بعد از سپری شدن مدتی کوتاه نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه مشکلات را افزایش داده است.

حسن‌بیگی ادامه داد: استواری در رای و عدم تزلزل در تصمیمات موضوع دیگری در شورا‌هاست به این صورت که باید به گونه‌های رای گیری شود که نیاز به اصلاح نداشته باشد و تسلط به قانون در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که بر عهده شورا قرار دارد انتخاب شهردار است که در این زمینه تخصص مهم بوده، این در حالی است که شهرداری ویترین عملکرد شوراست و همچنین علاوه بر انتخاب شهردار نظارت هم باید انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی عنوان کرد: شهرداری یک مسئله تخصصی است و تخصص شهردار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است هنگامی که فردی به عنوان شهردار انتخاب می‌شود باید پاک‌دست باشد و از شغل و موقعیت خود به عنوان پله ترقی مالی و مواردی از این قبیل استفاده نکند که لازمه این امر بررسی سوابق افراد  قبل از انتخاب برای شهرداری است.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: شهردار باید برای جلوگیری از مسائل اضافی و حاشیه‎ای همراه با جریان شورا پیش برود، در ادامه تمکین به قانون در موارد اختلافی نکته مهم بعدی در این زمینه است و اعضای شورا باید بپذیرند که شورای شهر هستند و سمت شورا بودن را در شهرداری ندارند.

وی اضافه کرد: در ماده 71 قانون شورا‌ها 34 وظیفه برای شوراها تعیین شده که بسیای از این وظایف ارتباطی با شهرداری ندارد و در نتیجه باید تصمیماتی گرفته شود که برای شهر باشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که گویی قرار است اعضای شورا پارلمان کوچک شهری باشند که قرار است یک شورا تشکیل دهند پس باید تصمیمات برای شهر و نه شهرداری باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: مشارکت مردم یکی از ضروریات به ویژه برای شهر‌های کوچکی است که از نظر درآمد با مشکل روبه رو هستند.

حسن‌بیگی ادامه داد: موضوع دیگر در رابطه با مصوباتی است که در شورا‌های گذشته مطرح و مصوب شده اما این مصوبات اجرایی نشده‌اند و برای مردم مشکلاتی به وجود آورده است.

وی بیان کرد: موضوع دیگر در زمینه ایجاد وحدت و همگرایی در شهرستان‌های استان است وبا این روند اعضای شورا الگویی در دفتر کار باشند، اگر شوراها بتوانند انسجام درونی خود را حفظ کنند می‌توانند این رابه عنوان یک اخلاق کریمه به سیستم‌هاو شورا‌هایی که به شکل شورایی عمل می‌کنند گسترش دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی عنوان کرد: اگر اعضای شورا به دنبال سالم بودن و جلوگیری از مشکلات هستند نباید در اجرا دخالت کنند زیرا اجرا مربوط به شهرداری است و اگر این اتفاق رخ دهد اولین جرقه اختلاف زده می‌شود.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر همراهی با مدیریت سیاسی شهرستان است به این صورت که پایه کار ما در شورا این است که وحدت و همدلی در نظر گرفته شودکه بتوانیم در آخر کارنامه قابل دفاعی از خود به جا بگذاریم.

وی اضافه کرد: به عنوان شورا و مسئول باید اخلاق مداری ورغایت نکات اخلاقی سرلوحه اقدامات قرار بگیردو ارتباط با مردم برای رفع مشکلات به هر نحوی که هست در برنامه کاری حفظ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: شورای جدید  از شورای قبلی اگر کار خلاف انجام داده نباید کالبد شکافی انجام دهند و محیط شورا را آلوده کنند چرا که این وظیفه بر عهده دیگر دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت