دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۲۲:۱۰

فعالیت ۵۰ ورزشکار تفرشی در رشته پینگ‌پنگ/سالن تنیس تفرش استاندارد نیست

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش گفت: ۵۰ ورزشکار در زمینه پینگ پنگ در هیئت پینگ پنگ تفرش عضویت دارند که ۳۰ نفر آنها به صورت مستمر فعالیت دارند.

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش:

فعالیت ۵۰ ورزشکار تفرشی در رشته پینگ‌پنگ/سالن تنیس تفرش استاندارد نیست

به نقل از ندای تفرش، رشته پینگ‌پنگ یکی از رشته‌های ورزشی قدیمی در تفرش است که پیشکسوتان این رشته ورزشی سابقه حدود ۵۰ ساله را برای آن در تفرش عنوان می‌کنند.

البته در گذشته، این ورزش به صورت محلی یا در مدارس برگزار می شده است. صحبت با پیشکسوتان این رشته، گویای این مطلب است که در گذشته پینگ‌پنگ‌بازان تفرش در سطح استان و کشور صاحب مقام بوده‌اند.

این رشته ورزشی پس از مدتی از مدارس تفکیک شده و به صورت سازمان‌یافته در قالب هیئت به فعالیت خود ادامه داده است. در این سال‌ها قهرمانان تفرشی در سطح استان و کشور در اقشار دانشجویی، کارمندی و…. رتبه‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

فعالیت ۵۰ ورزشکار در رشته پینگ‌پنگ در تفرش

کاظمی، رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش در گفتگو با ندای تفرش، با اشاره به آمار فعالان این رشته ورزشی در تفرش گفت: براساس آمار بیمه‌شدگان ورزشی، ۵۰ نفر در این رشته عضویت دارند که ۳۰ نفر آنها به صورت مستمر فعالیت می کنند.

کاظمی با اشاره به تعطیلی این رشته در بخش بانوان، اظهار کرد: ۱۰ نفر از بانوان تفرش در این رشته عضویت دارند که فعالیت آنها به دلیل مشکلات، کم و به صورت مقطعی است.

وی ادامه داد: البته ورزشکاران خوبی در بخش بانوان فعالیت دارند و در مسابقات استانی صاحب‌مقام هستند؛ ولی این رشته در بخش بانوان به دلیل مشکلات به صورت نیمه تعطیل درآمده است.

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش اضافه کرد: تمرینات این رشته در بخش آقایان به صورت مستمر و همه روزه است و همچنین به صورت معمول، ماهی ۲ بار و در مناسبت‌ها مسابقات چندجانبه نیز برگزار می‌شود.

کاظمی مطرح کرد: علیرغم کوچک و قدیمی بودن سالن تنیس در تفرش، این رشته و ورزشکاران آن فعال هستند.

سالن رشته پینگ‌پنگ تفرش استاندارد نیست

وی ادامه داد: سالن موجود، حدود ۴۰ سال پیش با کاربری خوابگاه برای ورزشکاران احداث شد که از سال ۷۶ این مکان به عنوان مکان تمرین رشته تنیس در اختیار هیئت تنیس قرار گرفته است.

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش با اشاره به اینکه سالن تنیس تفرش از لحاظ مساحت مناسب برای برگزاری مسابقات نیست، تصریح کرد: سال‌هاست که ورزشکاران تفرشی رشته تنیس در حسرت یک سالن کوچک چند منظوره برای ورزش مانده‌اند. در هر مقطعی مشکلات مالی ادارات و سازمان‌ها مطرح می‌شود و هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده و بخش خصوصی هم در این امر ورود پیدا نکرده است.

کاظمی گفت: مساحت سالن تنیس موجود ۱۱۰ مترمربع است که توانستیم ۳ میز تنیس را در آنجا قرار دهیم؛ در حالی که محل استاندارد برای رشته تنیس ۷۱۴ مترمربع است. هنگام برگزاری مسابقات به دلیل فضای کم تنها از ۱ یا ۲ تیم دعوت می‌شود.

وی اظهار کرد: استعدادیابی در هر دوره‌ای با استقبال خوب خانواده‌ها و علاقه‌مندی مربیان این رشته در تفرش انجام شده است ولی کمبود مکان و کمبود امکانات ورزشی نظیر میز تنیس سبب کاهش استقبال جوانان از این ورزش شده است.

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش با اشاره به تعداد مربیان فعال در تفرش گفت: در بخش آقایان و بانوان به ترتیب ۵ و ۳ نفر دارای مدرک مربیگری هستند که از میان آنها تنها ۴ مربی مرد با هیئت همکاری مستمر دارند.

کسب مقام‌های کشوری توسط ورزشکاران تفرشی

کاظمی در خصوص کسب مقام‌ توسط ورزشکاران تفرشی اضافه کرد: امسال نوجوانان و جوانان تفرشی به لیگ دسته یک مسابقات باشگاهی اعزام شده‌اند. همچنین به صورت انفرادی ۲ نفر از آقایان به مسابقات کشوری اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش ورزشکاران پیوند اعضا، یک ورزشکار تفرشی در مسابقات بالای ۲۰ سال مقام دوم کشوری را کسب کرد و یکی از ورزشکاران نیز در مسابقات کارکنان بانک‌ها در چابکسر، مقام دوم کشوری را به دست آورد.

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش کمبود اعتبارات را یکی از دلایل نابسامانی هیئت‌های ورزشی در تفرش عنوان و بیان کرد: طبیعتا هیچ هیئتی با وجود مشکلات مالی و کمبود اعتبارت، توان فعالیت‌های گسترده‌ نظیر دعوت از مربیان مجرب و  سایر اقدامات در جهت پیشرفت ورزشکاران را ندارد.

کاظمی مطرح کرد: اعتبارات تخصیص یافته امسال برای هیئت پینگ‌پنگ، جوابگوی اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری نبود. از سویی دیگر امسال یکی از مربیان حرفه ای استان قم برای آموزش به تفرش دعوت شد که این اقدام نیز هزینه‌هایی به همراه داشت.

وی ادامه داد: مبالغی جهت تامین امکانات اولیه نظیر توپ و… از جمله هزینه‌هایی است که به دلیل نبود اعتبارات هنوز وصول نشده است.

 کمبود اعتبارات سبب تعطیلی ورزش قهرمانی در تفرش شده است

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش تصریح کرد: کمبود اعتبارات سبب تعطیلی فعالیت‌های حرفه‌ای و قهرمانی رشته تنیس در تفرش شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران حرفه ای در تفرش محدود است، ادامه داد: برای ارتقای سطح ورزشی ورزشکاران یا باید از مربیان حرفه‌ای برای آموزش دعوت کرد و یا ورزشکاران تفرشی به سایر شهرها اعزام شوند.

وی افزود: این اقدامات نیازمند صرف اعتبارات است؛ اما تا چه حد یک هیئت ورزشی می‌تواند برای این امورات از جیب خود و یا از ظرفیت‌های خیرین هزینه کند؟

رئیس هیئت پینگ‌پنگ تفرش بیان کرد: از میان ۸ مربی تنیس روی میز در تفرش، ۷ مربی دارای مدرک مربیگری درجه سه تحت پوشش فدراسیون و ۱ مربی دارای مدرک درجه ۲ فدراسیون است. اقداماتی به منظور اعزام ۲ مربی درجه ۳ به منظور ارتقا به درجه ۲ انجام شده است.

کاظمی با اشاره به درخواست‌های ورزشکاران این رشته از مسئولین، خاطر نشان کرد: هرچند مسئولین به اندازه توان خود در زمینه رفع مشکلات شهرستان فعالیت دارند ولی با توجه به مشکلات حوزه ورزش در تفرش، می‌طلبد که مسئولین پیگیری‌های بیشتری از دستگاه‌های مربوطه به منظور تخصیص اعتبارات برای پیشرفت ورزش قهرمانی در تفرش انجام دهند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت