دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۵۷:۲۵

فعالیت ۳ بیمارستان هسته‌ای در کشور/احداث بیمارستان هسته‌ای اراک در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع)

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی گفت:درمان بیماران هسته‌ای که عموما با مشکلات گوارشی، سوانح سوختگی، شیمیایی، سرطان خون و عوارض و مشکلات استخوانی مواجه می‌شوند در بیمارستانهای هسته ای انجام می‌شود.

بایدها و نبایدها در ساخت بیمارستان هسته‌ای

فعالیت ۳ بیمارستان هسته‌ای در کشور/احداث بیمارستان هسته‌ای اراک در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع)

بیمارستان هسته‌ای

فعالیت ۳ بیمارستان هسته‌ای در کشور/احداث بیمارستان هسته‌ای اراک در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع)

به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، انرژی هسته‌ای در کنار تمامی کاربردها، در پزشکی و امور بهداشتی نیز کاربردهای فراوانی دارد. کشورهای پیشرفته صنعتی سال‌هاست با کشف این قابلیت، به تشخیص، درمان و تحقیقات در حوزه پزشکی پرداخته‌اند.

پزشکی هسته ای، ضرورتی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها

تشخیص درست و به موقع بیماری‌ها نیمی از درمان است و انرژی هسته‌ای در زمینه تشخیص بیماری‌ها کاربرد بسیار فراوانی دارد،ایجاد امکان شناسایی غده‌های عفونی و به طور کلی عفونت‌ها، تشخیص تومورهای سرطانی و بیماری‌های تیروئید از جمله کاربردهای انرزی هسته‌ای در زمینه پزشکی است.

در حال حاضر در کشور ما یکی از کاربردهای انرژی هسته‌ای تشخیص و درمان بیماری‌ها است، اما به علت کم بودن تعداد این مراکز در داخل کشور، بیماران باید مدت زمان طولانی را در صف نوبت بمانند.

به منظور افزایش تعداد بیمارستان های هسته‌ای و استفاده روزافزون از قابلیت‌های این انرژی چند سالی است که ساخت بیمارستان هسته‌ای اراک، بوشهر و نظنز در دستور کار مسئولین قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

ساخت سه بیمارستان هسته‌ای اراک، نظنز و بوشهر

در اردیبهشت ماه سال گذشته بود که طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ساخت سه بیمارستان هسته‌ای اراک، بوشهر و نطنز در دستور کار مسئولین قرار دارد، احداث این بیمارستان‌ها بر عهده سازمان انرژی هسته‌ای بوده و دانشگاه علوم پزشکی تنها زمین مناسب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: این بیمارستان در بوشهر احداث شده، در نطنز نیز مقدمات کار صورت گرفته و در اراک نیز با در نظر گرفتن مکان مناسب جنب یک بیمارستان جنرال، عملیات ساخت این بیمارستان آغاز خواهد شد.

مسئول بسیج جامع پزشکی استان مرکزی:

لزوم استقرار بیمارستان‌های هسته‌ای در مکانی خالی از سکنه

جباری، مسئول بسیج جامع پزشکی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: بیمارستان‌های هسته‌ای برای درمان عوارض هسته‌ای به کار گرفته می‌شوند، عموما این عوارض طولانی مدت بوده و خطرات زیست محیطی را نیز به دنبال دارد به همین منظور این مراکز باید در اماکنی که تا شعاع ۲۵ کیلومتری خالی از سکنه هستند، ساخته شوند.

جباری اظهار کرد: ساخت بیمارستان یا مرکز هسته‌ای در نزدیکی سایت هسته‌ای کاری غیر منطقی است چرا که در صورت بروز سانحه بیمارستان و کادر پزشکی نیز درگیر خواهند شد.

وی افزود: سایت هسته‌ای خنداب به اورژانس هسته‌ای مجهز بوده و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان هسته‌ای منتقل می‌شوند.

ساخت بیمارستان هسته‌ای اراک در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع)

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی با اشاره به آخرین تصمیمات و مکان یابی انجام شده مبنی بر تعیین بهترین مکان برای ساخت بیمارستان هسته‌ای اراک گفت: مجاور بیمارستان امیر المومنین(ع) و دانشکده علوم پزشکی سردشت به عنوان بهترین مکان برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است.

فعالیت ۳ بیمارستان هسته‌ای در کشور

جباری تصریح کرد: در حال حاضر سه بیمارستان هسته‌ای تخصصی در کشور فعالیت دارند و درمان بیماران هسته‌ای که عموما با مشکلات گوارشی، سوانح سوختگی، شیمیایی، سرطان خون و عوارض و مشکلات استخوانی مواجه می‌شوند در بیمارستان‌های هسته‌ای انجام می‌شود.

ساخت بیمارستان هسته‌ای یکی از مطالبات شهروندان خندابی

شهروند خندابی:

ساخت بیمارستان هسته‌ای در شهرستان خنداب یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان است، به گفته یادگاری، یکی از شهروندان خندابی اهالی این منطقه به علت استقرار سایت هسته‌ای در نزدیکی شهر خنداب از مسئولین درخواست دارند، بیمارستان هسته‌ای نیز در شهرستان خنداب احداث شود، تا بتوان در اسرع وقت بیماران را به بیمارستان منتقل کرد.

وی افزود: ساخت بیمارستان هسته‌ای در شهرستان خنداب یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان بوده، این موضوع به کرات با مسئولین شهرستانی و کشوری در میان گذاشته شده اما نتیجه‌ای برای مردم این منطقه حاصل نشد چرا که مسئولین معتقدند این بیمارستان باید در مکانی خالی از سکنه و در مجاورت بیمارستان مجهزتر ساخته شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت