پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۰۴:۵۳

فعالیت‌ و برنامه‌های هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام اراک افزایش یابد

فرماندار اراک با بیان اینکه فعالیت‌ هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام اراک افزایش یابد گفت: ۳ مراسم بزرگداشت شهدا در یادمان شهدای گمنام اراک برگزار می‌شود.

فرماندار اراک:

فعالیت‌ و برنامه‌های هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام اراک افزایش یابد

یادمان‌های شهدای گمنام

فعالیت‌ و برنامه‌های هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام اراک افزایش یابد

به نقل از تسنیم، حسین بختیاری ظهر امروز در دومین نشست هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان اراک با اشاره به فعالیت شورای شهر اظهار داشت: امیدواریم که اعضای جدید شورای شهر اراک در پایان فعالیت شورای پنجم کارنامه درخشانی داشته باشند و بکوشند تا شهر اراک را به جایگاهی که شایسته آن است نزدیک کنند و ما هم در جایگاه اداری این آمادی را داریم که با اعضای شورای شهر اراک تعامل و همکاری داشته باشیم.

وی افزود: براساس تصمیمات اخذ شده اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هر استان به‌عنوان دبیر برگزاری جشنواره شهدای گمنام و وظیفه ریاست این جشنواره در مرکز استان بر عهده استاندار و در شهرستان‌ها بر عهده فرماندار شهر است.

فرماندار اراک تصریح کرد: تمامی شهدایی که در راه اسلام جان خود را فدا کرده‌اند برای ما ارزشمند هستند اما به لحاظ اینکه خانواده‌های شهدای گمنام همچنان منتظر بازگشت فرزندان خود هستند این شهیدان از جایگاه ویژه‌تری برخوردارند که باید به آنها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: شهدای والامقام ما نیازی به برگزاری این‌گونه برنامه‌ها ندارند و برگزاری این برنامه‌ها تنها به این خاطر است که به یاد داشته باشیم در این مملکت به مدت هشت سال جنگ سایه افکنده بود که در نهایت دشمن نتوانست حتی وجبی از این خاک را تسخیر کند و این دستاورد جز با رهبری امام راحل و رشادت‌های فرماندهان میسر نمی‌شد و اکنون هم راه آنها ادامه دارد.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: به خاطر داشته باشیم امنیتی که امروز در کشور وجود دارد در به سبب رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهیدانمان است و هدف اصلی برگزاری این یادواره یادآری این روزها و حفظ حرمت خانواده‌های معظم شهدا است.

بختیاری بیان کرد: تعداد سه یادمان به‌منظور گرامیداشت مقام والای شهدا در سه محل نورالشهدای دره گردو، بهشت زهرا و مصلی بیت‌المقدس برگزار می‌شود و برگزاری هر یک از این یادمان‌ها برعهده یکی از حوزه‌های بسیج قرار دارد، در این یادواره یک نفر به نمایندگی از خانواده شهدا و یک نفر به نمایندگی از پیشکسوتان رزمنده حضور می‌یابند.

وی افزود: پایگاه شهید بهشتی اراک به‌عنوان پایگاه فرهنگی برگزاری یادواره نورالشهدا برگزیده شده و خانواده شهید علی خادمی با نمایندگی مجتبی خادمی به نیابت از خانواده شهدا و مصطفی کاظمی به‌عنوان پیشکسوت رزمنده انتخاب شده‌اند.

فرماندار اراک ادامه  داد: در مراسم یادواره بهشت زهرا خانواده شهید بیگلری به‌ نیابت از خانواده شهدا و محمدحسن هاشمی به‌عنوان رزمنده پیشکسوت انتخاب شده‌اند، در مراسم یادواره مصلی بیت‌المقدس خانواده شهید سلیم‌آبادی به‌عنوان نایب خانواده شهدا و سردار سلیم‌آبادی به‌عنوان رزمنده پیشکسوت انتخاب شده‌اند.

بختیاری عنوان کرد: مقرر شد تا هر یک از اعضای حقوقی هیئت‌ امناهای منتخب برنامه زمان‌بندی شده با ریز برنامه هیئت امنا را ارائه دهد تا از فعالیت آنها اطلاع داشته باشیم، همچنین در نظر داریم تا مسیر تردد کوه نورالشهدا را اصلاح کنیم تا تردد در این مسیر سهولت یابد و برای کاهش خسارات به ادوات مکان یک شعبه نگهبانی‌ در آن محل مستقر کنیم که پیگیری این مصوبات بر عهده حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم در زمنیه تامین امنیت دره گردو و منطقه نورالشهدا برای نیروی انتظامی تعیین تکلیف کنیم بلکه می‌توانیم در جلسه شورای تامین شهر اراک مسئله برقراری امنیت منطقه را بیان و در مورد آن تصمیماتی اتخاذ کنیم، امیدواریم که فعالیت هیئت‌امناها در طول سال استمرار یابد.

فرماندار اراک بیان کرد: درخواست ما از هیئت‌ امناها بر این محور است تا نظرات کارشناسی شده را ارائه دهند تا در راستای بهبود وضعیت آنها را به تصویب برسانیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت