پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۷:۰۱

فعالیت‌های معدنی به سبب رکود بخش ساختمان دچار مشکل شده است

دبیر انجمن معدن‌کاران استان مرکزی با بیان اینکه مشکل خوداظهاری مالیاتی معدنکاران استان مرکزی برطرف شود گفت: فعالیت‌های معدنی به سبب رکود بخش ساختمان دچار مشکل شده است.

دبیر انجمن معدن‌کاران استان مرکزی:

فعالیت‌های معدنی به سبب رکود بخش ساختمان دچار مشکل شده است

فعالیت‌های معدنی

فعالیت‌های معدنی به سبب رکود  بخش ساختمان دچار مشکل شده است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،عزیز میرزائیان شامگاه یکشنبه در نشست استاندار مرکزی با معدن‌کاران استان اظهار داشت: بخش معدن نیاز به حمایت و توجه دارد و باید ساماندهی شود و در واقع یکی از نهادهای اصلی ایجاد اشتغال بخش معدن است.

وی افزود: انتخاب راهکار مناسب در راستای جلوگیری از ارائه مشاوره‌های غیرکارشناسی به مقام معظم رهبری در زمینه صنعت سنگ باید مورد توجه باشد.

دبیر انجمن معدن‌کاران استان مرکزی تصریح کرد: حمایت وزارت صنعت و معدن از بخش معدن به ویژه مصالح ساختمانی ضرورت دارد، متاسفانه از نیمه دوم سال 92 که دولت یازدهم روی کار آمد فعالیت‌های معدنی به سبب رکود فعالیت‌های ساختمانی دچار مشکل شده است.

میرزائیان بیان کرد: نگاه دولت به بخش معدن باید ایجاد اشتغال و تولید باشد اما متاسفانه خود وزارتخانه در سال 94 بخشنامه‌ای صادر کرده که مخالف قوانین بوده و تقاضا داریم لغو شود.

وی با اشاره به تفاوت حقوق دولتی گفت: وزارتخانه نمی‌تواتد بعد از تسویه حساب بهانه بیاورد آن هم در شرایطی که بازار مصرف نداریم، نقدینگی نیست و شرایط سختی را داریم.

دبیر انجمن معدن‌کاران استان مرکزی عنوان کرد: همکاری و همراهی بیشتر ادارات امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی با بخش معدن ضروری است، مالیات بر ارزش افزوده مشمول بخش معدن نمی‌شود.

میرزائیان اضافه کرد: لوازم و قطعات یدکی 70 درصد هزینه‌های استخراج است که بدون فاکتور و قاچاق وارد می‌شود.

وی افزود: مسئله خوداظهاری توسط معدن‌کاران در امور مالیاتی یک اصل است که کارشناسان آن را قبول ندارند و می‌گویند قیمت را ما باید تامین کنیم که این طور نیست و بخش معدن در واقع نیازمند یک ساماندهی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت