سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۵:۳۸

فرهنگ عامه شهرستان شازند به رشته تحریر در آمد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شازند از انتشار کتاب «اسطوره شاه زنده» با موضوع معرفی فرهنگ عامه شهرستان شازند به قلم امیر مولوی خبر داد.

رئیس ارشاد شازند:

فرهنگ عامه شهرستان شازند به رشته تحریر در آمد

فرهنگ عامه شهرستان شازند

فرهنگ عامه شهرستان شازند به رشته تحریر در آمد

به نقل ازخبرگزاری دیار آفتاب؛ مسعود عظیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شازند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما گفت: کتاب «اسطوره شاه زنده» با موضوع معرفی فرهنگ عامه شهرستان شازند به قلم امیر مولوی از نویسندگان این شهرستان به چاپ رسید.

وی افزود: امیر مولوی پیش از این کتاب «سربند در گذر زمان» را منتشر کرده بود که مورد اقبال خوانندگان قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شازند بیان کرد: معرفی فرهنگ عامه که شاخص نهم فرهنگ در هر شهر و دیاری است، باعث می‌شود تا نسل جوان با پیشینه و گذشته خود آشنا شده و همچنین منبع مناسبی برای معرفی شهرستان داشته باشد.

عظیمی تصریح کرد: نویسنده در این کتاب توانسته است با استفاده از مطالب و منابع ناب، فرهنگ عامه شهرستان را به صورت عامیانه و روان برای دوستداران و علاقمندان به فرهنگ و کتاب معرفی کند.

وی در خصوص سرفصل‌های این کتاب گفت: از جمله سرفصل‌های این کتاب، تعریف فرهنگ عامه، زبان و گویش‌های محلی و قومی، ادبیات عامه، هنرهای عامیانه، آیین، مراسم‌ها و مناسک، کشاورزی و دامپروری، مسکن و معماری، جشن‌ها و اعیاد، لباس‌، غذاها و بازی‌های محلی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: این کتاب با قیمت ۱۵ هزار تومان و در ۲۶۰ صفحه تهیه شده که می‌تواند سوغات و هدیه فرهنگی مناسب برای میهمانان و علاقمندان و معرفی خوب پیشینه شهرستان به فرهنگ‌دوستان باشد.

تاریخ توزیع این کتاب از ۱۶ بهمن ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شازند خواهد بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت