پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۴۹:۴۷

فراهان قطب تولید گیاهان دارویی می‌شود/ارائه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان فراهانی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت:بسیج سازندگی فراهان تلاش دارد که این شهرستان را به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی معرفی کند و برای این منظور نیز مقدمات کار انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی:

فراهان قطب تولید گیاهان دارویی می‌شود/ارائه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان فراهانی

گیاهان دارویی

فراهان قطب تولید گیاهان دارویی می‌شود/ارائه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان فراهانی

سرهنگ پاسدار علی فراهانی، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر، با بیان اینکه بسیج سازندگی برنامه‌ها و اقدامات خود را با محوریت محرویت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌کند، گفت: بسیج سازندگی از سال ۹۱ تاکنون در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی با عرصه‌یابی، ارائه تسهیلات و آموزش در راستای توانمندسازی اقتصاد کشور و حمایت از تولیدات داخلی گام‌های محکم و استواری برداشته است.

 

ارائه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در فراهان

فراهانی اظهار کرد: طی سه سال گذشته در شهرستان فراهان، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شده است، همچنین از سال گذشته باتوجه به اهمیت و جایگاه صنایعی تبدیلی در حوزه اقتصادی این صنایع در اولویت برنامه بسیج سازندگی قرار گرفته‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های مهم بسیج سازندگی در سطح کشور این است که در هر شهرستان یک محصول را به عنوان قطب تولید با همکاری شورای اداری شهرستان‌ها، دهیاران، شوراها و اقشار مختلف معرفی کند. این اقدام در راستای افزایش تولید و کاهش ضایعات محصول تولیدی انجام می‌شود.

فراهان؛ قطب تولید گیاهان دارویی

وی افزود: در شهرستان فراهان، ابتدا تولید سیب زمینی به عنوان محصول قطب تولید معرفی شد، اما هم اکنون بسیج سازندگی فراهان تلاش دارد که این شهرستان را به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی معرفی کند و برای این منظور نیز مقدمات کار انجام شده است.

فراهانی بیان کرد: در عرصه محرومیت زدایی در فراهان ۴ پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از سوی قرارگاه سازندگی و مساعدت خیران انجام شده است.

تلاش ۱۷۰ جهادگر برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم فراهان

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اردوهای جهادی گفت: اردوهای جهادی در سطح شهرستان‌ها بر اساس مناطق محروم و در سطح کشور، برحسب زمان و موقعیت سازماندهی می‌شوند. امسال هم اردوهای جهادی با حضور ۱۷۰ جهادگر در مناطق هدف شهرستان فراهان برگزار شد.

تمرکز اردوهای جهادی بر محرومیت‌زدایی از مناطق محروم 

وی افزود: رویکرد جدید گروه‌های جهادی در نیمه دوم سال ۹۶ کلید خورده و در راستای تمرکزگرایی برای ارائه خدمات محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق محروم در شهرستان‌های استان، مناطق هدف برای برگزاری اردوهای جهادی مشخص شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: با تمرکز گروه‌های جهادی به مدت دست کم سه سال در یک منطقه محروم، با حضور همه اقشار از جمله بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی و سایر دستگاه‌ها خدمات بهتری در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی و  غیره در مناطق هدف ارائه می‌شود که این خدمات قابل ارزیابی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت