یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۵۱:۵۹

فاز جدید بیمارستان “آیت‌الله خوانساری” اراک به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار مرکزی گفت: طبق قول خود به مردم مبنی بر بهره‌برداری از بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی آیت‌الله خوانساری تا قبل از پایان سال، اعلام می‌کنیم که تا ۱۰ روز آینده این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار مرکزی:

فاز جدید بیمارستان “آیت‌الله خوانساری” اراک به بهره‌برداری می‌رسد

آیت‌الله خوانساری

فاز جدید بیمارستان “آیت‌الله خوانساری” اراک به بهره‌برداری می‌رسد

به نقل از تسنیم، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در مجمع سلامت استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به تلاش‌هایی که در این دولت شکل گرفته طرح تحول سلامت به شکل عینی و عملیاتی در استان‌ها وجود دارد و پس از این جلسه هم به سایر نقاط سیاسی استان یعنی شهرستان‌ها هم می‌رود.

وی افزود: نخستین مجامع سلامت شهرستانی باید در همین هفته توسط فرمانداران تشکیل شود و همچنین در مجمع استانی هم اقدامات زیادی هست که باید به آن پرداخته شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تخستین اقدامی که ما باید انجام دهیم این است که در چشم‌انداز سند توسعه پایدار استان باید محوریت سلامت را ببینیم که این موضوع وظیفه همه ما بوده و باید به ‌عنوان یک کار اساسی در موضوع سلامت عمومی مردم آن را ببینیم و در نظر بگیریم، این در حالی است که اگر ما موضوع توسعه پایدار استان را ببینیم اما توسعه پایدار در آن نباشد به طور حتم این مسیر اشتباه است.

آقازاده بیان کرد: اگر این مهم دیده شود می‌تواند در این حوزه‌ای که آمارهای نگران کننده آن می‌تواند بنیان خانواده و جامعه را تهدید کند موثرتر عمل کند.

وی ادامه داد: استفاده از مشارکت مردم و دستگاه‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها در تدوین این سند و استمرار آن حرکتی است که در استان شتاب می‌گیرد، ما نمی‌گوییم در حوزه سلامت، بهداشت و درمان در استان در حالت سکون هستیم، این درحالی است که ما به مردم قول دادیم بیمارستان 100 تخت‌خوابی آیت‌الله خوانساری تا قبل از پایان سال به بهره‌بردار برسد و امروز به شکل رسمی اعلام می‌کنیم که در مدت 10 روز آینده این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون درحال جذب نیروی 105 نفره برای بیمارستان هستیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در سال 97 هم فاز نخست بیمارستان 460 تخت‌خوابه ولی‌عصر هم به بهره‌برداری می‌رسد که تمام اینها به آن معنا بوده که در  زمینه‌های بهداشت و درمان و تامین مایحتاج بهداشتی مردم استان اقدامات خوبی درحال شکل‌گیری است، این درحالی است که در هفته گذشته تصمیم‌گیری شد تا نخستین بیمارستان 160 تخت‌خوابه دولتی در شهرستان شازند با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان با مشارکت پتروشیمی ساخته شود و عملیات اجرایی آن از سال 97 آغاز می‌شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: باید یک فرهنگ‌سازی موثر بر مولفه‌های اجتماعی، بر سلامت، بر تمامی سیاست‌های استان داشته باشیم به گونه‌ای که فرهنگ‌سازی پیش از بیماری می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند و زمانی که مصرف دخانیات ما چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است و باید درنظر داشته باشیم که از طرف دیگر هم چهار درصد آمار سرطانی‌های ما افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی یک تا یک و نیم درصد بیش از میانگین کشوری بیمار سرطانی وجود دارد که این فرهنگ‌سازی باید در مجمع استانی و شهرستانی درنظر گرفته شود و اقدامات موثر و عملیاتی کردن مجامع استانی با حرف و صحبت و صدور حکم انجام نمی‌شود و باید تفویض اختیار شکل بگیرد و آن بخش از وظایف و تعهداتی که استان‌ها می‌توانند انجام دهند مشخص شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید شوراهای زیردستی مجمع سلامت شکل بگیرد که سبب می‌شود بهتر به اهداف خود برسیم و تسریع در رسیدن به اهداف شود.

آقازاده بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما باید کاهش آسیب‌های اجتماعی به شکل عملیاتی باشد که دستگاه‌ها می‌توانند در این زمینه یاری‌دهنده باشند زیرا اگر آسیب‌های اجتماعی کمتر شود به طور قطع می‌توانیم به داشتن جامعه سالم امیدوارتر باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در 13 سال گذشته مبتلایان به ایدز در اثر رفتارهای غیرمتعارف جنسی به بیش از سه و نیم برابر در حدود 46 رسیده است که باید این مسائل بدون تعارف بیان شود تا مردم با واقعیت‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت