یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۰۵:۵۰

عملیات اجرایی طرح روستا تعاون در استان مرکزی آغاز شد

محمدتقی آبایی‌هزاوه گفت: عملیات اجرایی طرح روستا تعاون به منظور رونق تولید و اشتغال در استان مرکزی آغاز شد.

مدیرکل تعاون استان مرکزی؛

عملیات اجرایی طرح روستا تعاون در استان مرکزی آغاز شد

عملیات اجرایی طرح روستا

عملیات اجرایی طرح روستا تعاون در استان مرکزی آغاز شد

به نقل از تسنیم، محمدتقی آبایی‌هزاوه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رونق تولید و اشتغال اظهار داشت: به‌دنبال تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و همچنین به منظور پیاده‌سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اجرایی بخش تعاون در روستاها اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح روستا تعاون می‌تواند نقش موثری در توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان به صورت مشارکت گروهی داشته باشد و تاثیر بسیار مطلوبی در این زمینه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: این طرح در روستاهایی قابلیت اجرا دارد که با شاخص‌ها و معیارهای تعیین روستاهای مورد حمایت و مشمول اجرای ماده 27 قانون برنامه مورد تایید مراجع ذیربط مطابقت داشته باشند و دارای مشخصاتی نظیر داشتن بیش از 50 خانوار سکنه، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجرفرستی پایین و ضریب مشارکت‌پذیری بالا باشند.

آبایی‌هزاوه بیان کرد: این طرح با هدف توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها انجام می‌شود و اقدامات توسعه‌ای در این روستاها بر مبنای بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستا و یا عضویت ساکنان روستایی دنبال می‌شود و موضوع فعالیت‌های مربوط به این طرح بیشتر در بخش تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی است.

وی ادامه داد: امسال اجرای طرح روستا تعاون در یک‌هزار و 947 روستا برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 38 روستا سهم استان مرکزی است، اجرای این طرح در دو مرحله انجام می شود که سهم مرحله نخست در استان مرکزی 20 روستا و مرحله دوم 18 روستا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: شناسایی و انتخاب روستاهای هدف و تهیه گزارش مزیت‌سنجی روستاها به منظور تهیه نقشه راه آنها در دستور کار قرار دارد.

آبایی‌هزاوه اضافه کرد: طبق ماده 24 قانون برنامه ششم، توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور 25 درصد درنظر گرفته شده و بر اساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، جایگاه روستاها باید در اقتصاد ملی مبنی بر تقویت اقتصادی پنج هزار روستا، ایجاد و توسعه 54 خوشه کسب و کار روستایی و ساخت 98 ناحیه صنعتی روستایی ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد حداقل یک میلیون و 914 هزار فرصت شغلی در روستاها پیش‌بینی شده و 100 هزار نفر از روستاییان و عشایر باید در این راستا تحت آموزش قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت