دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۵۶:۰۰

عملکرد نامطلوب در توزیع اعتبار زمینه ساز میل به انتزاع شهرستان ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عملکرد نامطلوب سازمان برنامه و بودجه در توزیع اعتبارات و وجود نارضایتی، زمینه ساز میل شهرستان ها به انتزاع از یک استان و الحاق به استان دیگر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

عملکرد نامطلوب در توزیع اعتبار زمینه ساز میل به انتزاع شهرستان ها

توزیع اعتبار

عملکرد نامطلوب در توزیع اعتبار زمینه ساز میل به انتزاع شهرستان ها

محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با موضوع انتزاع شهرستان های دلیجان و محلات از استان مرکزی و الحاق به استان قم، اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده، نمایندگان شهرستان قم چون دارای هیچ شهرستانی نیستند به دنبال این هستند که تعدادی از شهرستان های استان های همسایه را به استان قم الحاق کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس افزود: همانطور که در زمان تشکیل، استان قم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان یک استان ویژه اعلام شده این نوع حرکت ها نباید انجام پذیرد چراکه موجب واگرایی و دلسردی مردم می شود.

وی بیان کرد: علت بعضی از نارضایتی هایی که از سوی مردم شهرستان های دلیجان و محلات مطرح می شود، عدم توجه لازم مسئولین و مدیریت استان مرکزی به این شهرستان ها است که باید در جلسه ای با فوریت این ضعف ها برطرف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه عملکرد بد سازمان برنامه و بودجه در توزیع اعتبارات از دلایل ایجاد انگیزه برای انتزاع و الحاق شهرستان ها شده است، به طور مثال سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری های کشور اختصاص داده شد که از این رقم فقط حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به استان قم که تنها یک یا دو شهرداری دارد، اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در حقیقت رقم پرداختی به شهرداری های استان قم در سال گذشته تحت عنوان بدهی دستگاه های اجرایی، چند برابر استان تهران که دارای بیشترین دستگاه های اجرایی است بوده و این موارد باعث ایجاد جاذبه برای شهرستان ها به منظور الحاق به استان قم شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت