جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۵۵:۲۸

عملکرد شرکت‌های مدیریت صادرات استان مرکزی بهبود یابد

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه عملکرد شرکت‌های مدیریت صادرات استان مرکزی باید بهبود یابد گفت: عملکرد کیفی شرکت‌های مدیریت صادرات استان مرکزی ضعیف است.

عملکرد شرکت‌های مدیریت صادرات استان مرکزی بهبود یابد

عملکرد شرکت‌های مدیریت صادرات

عملکرد شرکت‌های مدیریت صادرات استان مرکزی بهبود یابد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سعید فرخی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صادراتی استان مرکزی اظهار داشت: واحدهای کوچکی در استان وجود دارند که با مشکل در صادرات همراه هستند و می‌گویند که با صادرات آشنا نیستند و توانایی لازم را در این زمینه ندارند و این مشکل در خیلی از آنها مشاهده شده که در زمان انجام برخی امور با مشکل روبه‌رو می‌شوند، البته این مسئله طبیعی است زیرا یک واحد کوچک مگر چقدر توان دارد که بتواند پاسخگوی هزینه‌های کلان صادرات باشد.

وی افزود: تنها راهی که ما می‌توانیم برای بهبود صادرات در واحدهای کوچک و متوسط انجام دهیم این است که یک سمت و سو برای توسعه کمی و کیفی این واحدها در نظر بگیریم تا شرکت‌ها توسعه پیدا کنند.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعی که وجود دارد این است که ما کمتر به گفت‌و‌گو می‌پردازیم و برخی اوقات استعداد‌های یکدیگر را کم می‌بینیم و آشنایی در رابطه با توانمندی‌ها و استعدادهای واحدهای تولیدی خود نداریم.

فرخی بیان کرد: بنابر این لازم است شبکه‌ای تشکیل شود تا با اتصال زنجیره‌های به هم مرتبط بتوان خروجی مورد نیاز را از آن به دست آوریم.

وی ادامه داد: در شرکت‌های مدیریت خدمات نقش اتاق بازرگانی در حمایت از توسعه صادرات بسیار مفید و موثر است که می‌تواند برنامه و حمایت لازم را داشته باشد و نقش افرادی که در این عرصه فعالیت دارند را مشخص کند.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی از تجربه‌های بسیار خوبی در زمینه خوشه‌های صنعتی برخوردار است که می‌توان از آن در راستای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

فرخی اضافه کرد: در حال حاضر پنج شرکت توسعه صادرات در سطح استان مرکزی مستقر و دو شرکت هم در حال شکل‌گیری هستند که این آمار نشان از وجود ظرفیتی مطلوب در این حوزه بوده که تصمیم گرفتیم جلسه ای برای ارزیابی عملکرد آنها تشکیل دهیم.

وی افزود: آن‌گونه که شایسته است جلسات مدیریت صادرات برگزار نشده و به این سبب مباحث بسیاری ناگفته مانده، امروز تشکیل یک اتاق فکر در این زمینه مطرح شد که این مجمع یک ظرفیت بسیار خوب به حساب می‌آید.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: شرکت‌های مدیریت صادرات استان مرکزی از نظر تعداد 10 تا 12 درصد آمار کشوری هستند که متاسفانه از نظر کیفی عملکرد ضعیفی دارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت