شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۵:۵۵

“عمارت” روستای آب و چشمه غارگردی را اینجا تجربه کنید

برای دیدن طبیعتی دست‌نخورده، چشمه های پر آب و طبیعتی با طراوت روستای عمارت شهرستان شازند را از دست ندهید.

"دهگردی بهاری"

“عمارت” روستای آب و چشمه غارگردی را اینجا تجربه کنید

عمارت

“عمارت” روستای آب و چشمه غارگردی را اینجا تجربه کنید

به نقل از ایسنا، یکی از مهمترین خواسته‌های گردشگران در بهار یافتن منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز است. استان مرکزی بواسطه اقلیم کوهستانی خود و همچنین تعدد روستاهای بکر و دست نخورده این خواسته گردشگران را به راحتی مهیا می‌کند و روستای عمارت در شهرستان شازند یکی از بهترین مقاصد سفر گردشگران برای لذت بردن از طبیعتی سرسبز در کنار رود و رودخانه است.

اولین چیزی که با بردن نام عمارت به ذهن متبادر می شود سراب و چشمه‌های این منطقه است که طراوت خاصی را به روستا و اطراف آن بخشیده است.

روستای عمارت در 15 کیلومتری شهرستان شازند واقع شده و با خروج از غرب اراک و طی مسیری 25 کیلومتری می‌توان به عمارت رسید، منطقه‌ای با آب و هوای مطبوع و سرسبز که سرسبزی آن ناشی از برخورداری از مناطق شبه جنگلی و با طراوت است که توسط چشمه‌ها و رودهای پرآب سیراب می شوند.

طبیعت عمارت زبانزد بسیاری از اهالی منطقه است و سراب‌ها و چشمه‌هایش گردشگران بسیاری را در فصول مختلف جذب می‌کنند و قطعا در طول فصل بهار و تابستان می‌توان خیل عظیمی از طبیعت گردان و طبیعت دوستان را برای گذران اوقات فراغت در منطقه شاهد بود.

یکی از چشمه‌های این منطقه چشمه “سراب عمارت” است که از دو چشمه دائمی مسجد و قلقله پرآب می‌شود و بواسطه حجم زیاد آب در میان طبیعت‌گردان شهره است. این چشمه در روستای عمارت و دامنه کوه برآفتاب و رازان واقع شده است، اما یکی از دیدنی‌ترین چشمه های روستای عمارت چشمه مسجد است. آب این چشمه از وسط مسجد روستا فوران و صحنه‌ای چشم‌نواز را ایجاد می‌کند، حداکثر آبدهی چشمه‌ها در فروردین ماه است و قطعا نوروز بهترین فرصت برای استفاده از این مناظر زیباست.

در کنار چشمه‌های پرآب، این روستا تعدادی قنات و همچنین استخرهای آب را نیز در خود جای داده است که البته بواسطه بارش‌های کم اخیر و همچنین خشکسالی‌های پی در پی آبدهی آنها کاهش یافته است اما روستای عمارت همچنان به سراب، چشمه‌ها و منابع آبی اش شناخته می‌شود.

کوهستانی بودن منطقه که منجر به تعدد سراب‌ها و چشمه‌های منطقه شده ظرفیت کوهنوردی و غارگردی را نیز برای گردشگران مهیا کرده است و این خود دیگر جاذبه طبیعی روستای عمارت به شمار می‌رود.

وجود کوه که آب فراوان و طبیعت سرسبزی را در منطقه رقم زده تنها بخشی از پتانسیل و نقطه قوت گردشگری روستای عمارت است چراکه این روستا در کنار گردشگری طبیعی بواسطه وجود دو امامزاده هبه الله و امامزاده محمد حصار ظرفیت های گردشگری مذهبی را نیز در خود جای داده است.

وجود کاروانسراهای قدیمی که البته امروز چیز زیادی از آنها باقی نمانده است گواهی بر وجود تاریخی کهن در این منطقه است و برخی منابع قدمت این منطقه را حتی پنج تا شش هزار سال بیان می‌کنند، اما قدمت روستای عمارت به حدود 300 سال پیش می‌رسد که بواسطه وجود منابع آبی غنی در منطقه شالکه اصلی روستا در کنار سراب‌ها و چشمه ها شکل گرفته است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت