جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۲۹:۰۸

عزاداران با حضور در گلزار شهدای اراک با شهیدان تجدید بیعت کردند+تصاویر

عزاداران حسینی همزمان با عصر تاسوعای حسینی با حضور در گلزار شهدای اراک با شهیدان تجدید بیعت کردند.

همزمان با عصر تاسوعای حسینی ؛

عزاداران با حضور در گلزار شهدای اراک با شهیدان تجدید بیعت کردند+تصاویر

عزاداران

عزاداران با حضور در گلزار شهدای اراک با شهیدان تجدید بیعت کردند+تصاویر

به نقل از تسنیم، امروز همزمان با سراسر کشور آئین عزاداری تاسوعای حسینی با حضور گسترده عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این اراک و دیگر شهرستان‌ها و روستاهای استان مرکزی برگزار شد.

مردم مؤمن و متدین استان مرکزی به‌مناسبت تاسوعای حسینی، با حضور پرشور در معابر عمومی، مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری کردند و با شکوه و نظم خاص به نوحه‌خوانی پرداختند.

در کنار برگزاری مراسم عزاداری محرم، بسیاری از خانواده‌های استان مرکزی بر اساس یک سنت دیرینه به پختن غذاهای نذری و توزیع آن در بین نیازمندان و هیئت‌ها اقدام کرده و با پخش خرما، حلوا، چای و شیر از دسته‌های عزاداری پذیرایی می‌کنند.

این در حالی بود که برخی خانواده مسیحیان و ارامنه در منطقه ارمنی نشین و حوالی کلیسای اراک با پخش پذیرایی به استقبال عزاداران حسینی در روز تاسوعای حسینی رفتند.

از عصر امروز نیز دسته‌های عزاداری با حضور در خیابان‌ها به مدیحه‌سرایی و عزاداری در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و در عزای قمرمنیر بنی هاشم به عزاداری پرداختند.

از ساعتی پیش، دسته‌جات عزاداری با حضور در گلزار شهدای آرامستان شهر اراک ضمن زیارت اهل قبور به روح بلند شهدا و امام شهدا ادای احترام کرده و فاحه و صلواتی تقدیم روح بلند ایشان کردند.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم در قالب دسته های عزاداری در حال برگزاری است، دستگاه‌های خدمت‌رسان و همچنین انتظام بخش همچون نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی که از ابتدای محرم در قالب طرح‌های مختلف مشغول به فعالیت بوده اند حضوری چشمگیر دارند.

به گزارش تسنیم، عراداران حسینی از ساعتی دیگر با حضور در هیئات، دسته‌جات عزاداری، حسینه‌ها و تکایا به عزاداری شب عاشورای حسینی می‌پردازند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت