چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۱۶:۱۱

عرضه مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به عرضه خارج از ضوابط مواد نیروزا در مکان هایی به جز داروخانه ها همچون باشگاه های ورزشی و تبعات آسیب زننده این مساله هشدار داد.

دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد؛

عرضه مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است

به نقل از علوم پزشکی، عباس علیمردایان اظهار داشت: عرضه مواد نیروزا در باشگاه‌های ورزشی غیرقانونی است و حتی در مواردی داروهای عرضه شده حاوی مواد مخدر بوده که به سلامت مصرف‌کنندگان آسیب جدی وارد کرده است.

وی اظهار داشت: برخی سودجویان به اسم داروی نیروزا، مواد مخدر قاچاق را به ترکیب داروهای نیروزا اضافه می‌کنند که برای سلامت مصرف‌کنندگان خطرناک است و باعث تخریب سیستم عصبی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

علیمرادیان افزود: سودجویان با عناوین مختلف از جمله کاهش وزن و زیبایی اقدام به تبلیغ برای استفاده از داروهای نیروزا می‌کنند که مقابله با این اقدامات نیازمند آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی است.

وی بیان داشت: آگاهی نداشتن بانوان در مورد مواد استفاده شده در داروهای لاغری و بسیاری از لوازم آرایشی همچون شفاف کننده پوست باعث بالا رفتن اعتیاد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید آگاهی مدیران باشگاه‌ها نیز افزایش یابد تا ورزشکاران با آرامش ورزش کنند و به اهداف خود بدون نیاز به هیچ دارویی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت