یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۴۳:۱۹

عده‌ای از احیای امر به معروف در جامعه هراس دارند

حجت الاسلام عبدالهی گفت:فهم انحرافی کار را خراب می کند، باید مراقب باشیم ، هجمه‌ها ی اخیر در فضای مجازی علیه اصل ۸ قانون اساسی به خاطر ترس برخی از زنده شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

عده‌ای از احیای امر به معروف در جامعه هراس دارند

امر به معروف

عده‌ای از احیای امر به معروف در جامعه هراس دارند

به نقل از دیار آفتاب، حجت‌الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع بسیجیان حقوقدان استان مرکزی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه بر اهمیت و جایگاه این قوه تاکید کرد و گفت: قوه قضائیه از ارکان اصلی اقتدار نظام اسلامی ایران و شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی است.

وی با یادآوری اینکه شهید بهشتی در تثبیت جایگاه نظام و ولایت فقیه نقش مهمی در از بین بردن توطئه‌های دشمنان دارد، گفت: قوه قضائیه بر مبنای آموزه‌های اسلامی در پاسداری از ارزش‌ها و کرامت انسانی نقش مهمی دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: اسلام به ‏عنوان یک دین، مکتب و ایدئولوژی و طرح بزرگ زندگی بشر در همه ابعاد آن به شمار می‌‌رود. یکی از مهم‏ترین لوازم ضروری حکومت اسلامی، حکمرانی شخص آگاه به قوانین و مقررات اسلامی است، تا بتواند جامعه را هدایت و از انحراف آن به‏ سوی بی‏ نظمی و هرج و مرج جلوگیری نماید.

حجت‌الاسلام عبدالهی ادامه داد: مباحث حکومتی اسلام، در قالب «ولایت فقیه » اگر چه در آثار بیشتر فقهای شیعه، به تناسب وضعیت زمان، کم و بیش مطرح بوده، لیکن به صورت طرح حکومتی برای اداره جامعه،در فقه شیعه سابقه نداشته است .

وی افزود: به دلیل نبود سبقه این نوع از حکومت و اختلاف نظرات میان فقها، دو نظریه و دیدگاه نسبت به نوع حکومت حذف شد و در این میان بود که حضرت امام خمینی(ره) قالب و بیان کلی را برای نظام تبیین کرد و آن هم بحث اجتهاد پویا و فقه پویا به همراه فقه جواهری بود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: الگوی حکومتی امام خمینی(ره) بر راهکارهایی استوار است. نظریه پردازان مسلمان به ویژه عالمان شیعی برجستگی اندیشه امام را در این می‌دانند که ایشان علاوه بر دیدگاه فقهی و کلامی، درحوزه تفکر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… مسائل نوینی را مطرح کردند، یعنی این مقوله را با توجه به مقتضیات زمان و نیاز جامعه مورد توجه قرار دادند و با تکیه بر ادله و براهین محکم، تشکیل حکومت را از ضروریات حتمی اسلامی و اساس دین می‌دانند و منکر آن را انکار کننده «جامعیت احکام و جاودانگی دین مبین اسلام» می‌شمارند.

مطالبه رهبر؛احیای اصل ۸ قانون اساسی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

وی به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری مهم‌ترین مسئله‌ای را که مورد تاکید قرار دادند اصل هشتم قانون اساسی بود و بایستی این مهم نیز مورد توجه ضابطان قضائی و کسانی که دل در گرو این مسئله دارند، به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در بخش آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به هجمه‌های مطرح شده در فضای مجازی علیه سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار گفت: برخی افراد معاند نظام و بیمار، هجمه ای را علیه سخنان رهبری در فضاهای مجازی مطرح کرده اند در حالیکه باید بدانند این مباحث در یک جلسه ای که زمینه و شرح وظایفی داشته مطرح شده است و اینکه یک سخن را به صورت انحرافی و با تحریف مطرح و در جامعه منتقل کنیم، درست نیست.

برخی از زنده شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می ترسند

وی با تاکید بر اینکه فهم انحرافی کار را خراب می کند، گفت: باید مراقب باشیم و هوشیارانه عمل کنیم، بسیاری از رویدادها در جامعه ما آنگونه که در ظاهر می بینیم نیست. این هجمه‌ها به خاطر این است که آنان می‌ترسند از اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مباحثی که از زمان انتخابات آن را برجسته کرده‌اند این است که نیروهای مسلح حق دخالت در امور سیاسی را ندارند، ولی باید مفهوم دخالت را در این زمینه درست درک کنیم، شما نمی‌توانید اصل هشتم قانون اساسی را که رهبری هم، آن را مورد تاکید قرار داده‌اند کنار بگذارید.

فلسفه وجودی سپاه؛ دفاع از نظام اسلامی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: با بیان اینکه اصل و فلسفه وجودی سپاه دفاع از نظام اسلامی است، گفت: زمانی حضرت امام خمینی(ره) دستور تشکیل سپاه را دادند که هنوز ما درگیر هیچ جنگی نشده بودیم در حقیقت حفظ و حراست از وجود نظام وظیفه اصلی و ماموریت سپاه پاسداران است. وظیفه ذاتی سپاه حفظ نظام، و خیرخواهی عملی و زبانی یکی از شرایط آن است. امین‌ترین، موثق‌ترین نیروها، نیروهای سپاه هستند و سپاه تکلیف دارد که حافظ نظام باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت