پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۳۸:۵۶

عدم همکاری بانک‌ها سد راه توسعه صنعت دامپروری فراهان

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات دامداران فراهانی گفت: در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در فراهان این معضل بررسی شد، بانک ها در برخی موارد همکاری لازم را ندارند.

عدم همکاری بانک‌ها سد راه توسعه صنعت دامپروری فراهان

عدم همکاری بانک‌ها

عدم همکاری بانک‌ها سد راه توسعه صنعت دامپروری فراهان

به نقل از فراهان خبر؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی عصر امروز در جمع مردم شهر خنجین با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش خنحین صورت گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی از معجزات قرن حاضر بود و هیچ انقلابی با این اقتدار و عظمت در طول تاریخ دنیا نداریم؛ انقلاب های دیگر از جمله انقلاب چین، شوروی، روسیه و کوبا پس از چند سال روبه افول و اضمحلال رفته است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: پس از ۴۰ سال ذره ای ضعف در انقلاب ما وجود ندارد و مردم ایران اسلامی با اقتدار و صلابت دستاوردهای این انقلاب را حفظ می کنند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با عظمت‌تر از روز اول در ۴ دهه ایستادگی کرده و از آرمان های خود عقب نشینی نکرده است.

آقازاده گفت: اگرچه انقلاب به تمام اهداف خود نرسیده است اما در نگاهی به کارنامه انقلاب نمره قابل قبولی بخاطر حضور و پایمردی مردم به انقلاب اسلامی می دهیم.

منطقه خنجین با وجود محرومیت ها؛ پایگاه حفظ انقلاب

استاندار مرکزی افزود: برای حفظ آرمان ها باید به سمتی حرکت کنیم که اهداف انقلاب تحقق پیدا کند، با همه محرومیت ها در منطقه خنجین این منطقه، پایگاه حفظ انقلاب بوده و این افتخاری برای مسئولان است و باید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات خنجین به کار بگیرند.

وی گفت: اقداماتی در این منطقه صورت گرفته اما هنوز امکانات مورد نیاز مردم محقق نشده است، ارایه خدمات در حوزه بهداشت و درمان در بخش خنجین باید توسعه پیدا کند.

آقازاده اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم، شبانه روزی شدن درمانگاه این بخش است، مجوزهای محدودی برای ارتقای درمانگاه در بخش کوچک برای ارتقا به درمانگاه شبانه روزی صادر شده است که بر همین اساس این مطالبه مردم خنجین را با مدیر دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری می کنیم.

ایجاد کانون های اشتغال و معیشت راهگشای مشکلات اقتصادی

وی افزود: باید کانون هایی برای اشتغال و معیشت مردم فعال شود تا با استفاده از این کانون ها و ظرفیت ها مشکلات مردم را حل کنیم.

آقازاده اظهار کرد: مادامی که در شهرها معیشت مردم تامین نشود، هر اقدامی صورت گیرد، موفق نخواهد بود، ایجاد کارگاه های کوچک خانگی با سرمایه اندک باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: پتانسیل ها و ظرفیت های کشاورزی، دامداری و گردشگری در منطقه مغفول مانده است که بایستی به منظور توسعه منطقه شکوفا و بخش های صنایع تبدیلی هم راه اندازی شود.

رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات ارزان قیمت

وی گفت: دولت و مجلس با ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تحقق اشتغال و رونق اقتصادی گام هایی برداشته است و اگر این مهم استمرار یابد، معیشت و شغل در شهرهای کوچک رونق پیدا می کند و جوانان در روستا ماندگار شده و چرخ اقتصادی خانواده ها به گردش در می آید.

آقازاده افزود: دولت عزم جدی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا را آغاز کرده است و تسهیلات با نرخ سود پایین هم برای اشتغال در روستاها فراهم شده است اما تحقق این موضوع بستگی به مشارکت مردم در این امر دارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: فرصتی زیادی برای جذب تسهیلات اشتغالزایی نداریم و در این فرصت اندک اگر تسهیلات در استان جذب نشود به استان های دیگر واگذار می شود.

وی گفت: با ایجاد ناحیه صنعتی در خنجین، شرایط برای حضور سرمایه گذاران در این بخش فراهم شده است و ماهم از سرمایه گذران استقبال می کنیم.

آقازاده با اشاره به مشکلات دامداران فراهانی خاطرنشان کرد: در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در فراهان این معضل بررسی شد، بانک ها در برخی موارد همکاری لازم را ندارند. بر اساس تصمیم گیری این کارگروه مقرر شد تا پایان امسال اقدام قضایی علیه این بدهکاران بانکی انجام نشود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت