دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۰۰:۱۶

عدم تحقق اعتبارات استان مرکزی در سال ۹۶/ طرح های ملی استان متوقف شده‌اند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه راه‌های استان مرکزی، اعتبارات طرح‌های ملی به صورت کامل تخصیص نیافته‌ و اعتبارات تخصیص یافته همه آنها زیر ۵۰ درصد بوده که سبب تعطیلی این طرح‌ها شده است.

بررسی میزان تحقق شعار سال در استان مرکزی:

عدم تحقق اعتبارات استان مرکزی در سال ۹۶/ طرح های ملی استان متوقف شده‌اند

عدم تحقق اعتبارات استان مرکزی

عدم تحقق اعتبارات استان مرکزی در سال ۹۶/ طرح های ملی استان متوقف شده‌اند

محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ندای تفرش در خصوص تحقق شعار سال ۹۶ در سطح استان مرکزی گفت: امسال دولت طرح‌هایی در پیوست برنامه‌ها مطرح کرده که اگر آن طرح‌ها عملی می‌شد، می‌توانستیم بگوییم که در حوزه اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام شده است.

حسینی اظهار کرد: اگر در حوزه زیرساخت راه‌ها، ریلی و تامین منابع آب اقدامی انجام شده یا شرایط آن فراهم شده باشد به نحوی که مردم بیشتر در روستاهای خود ساکن شده و مهاجرت نکنند، می‌توان گفت که در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام موثری در استان مرکزی صورت گرفته است.

نیمه تمام ماندن بسیاری از طرح‌های زیرساختی در استان مرکزی به دلیل عدم تخصیص اعتبار

وی افزود: طرح‌های زیرساختی متعددی در استان مرکزی وجود دارد که بسیاری از این طرح‌ها به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی در حالت نیمه تمام باقی مانده‌اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه راه‌های استان مرکزی، اعتبارات طرح‌های ملی به صورت کامل تخصیص نیافته‌ و اعتبارات تخصیص یافته همه آنها زیر ۵۰ درصد بوده که سبب تعطیلی این طرح‌ها شده است.

حسینی بیان کرد: در سال ۹۶ منابع اعتباری برای حوزه آبرسانی روستایی، روکش آسفالت روستایی، اجرای طرح‌های عمرانی روستایی و بخش کشاورزی در نظر گرفته شد که به صورت کامل محقق نشده است.

تحقق ۴۰ درصدی اعتبارات سال ۹۶ تفرش

وی با اشاره به اعتبارات سال ۹۶ تفرش، گفت: اعتبارات سال ۹۶ تفرش ۱۵ میلیارد تومان بود که حدود ۴۰ درصد از آن تخصیص یافته و به همین دلیل اعتبارات در بخش‌های مختلف با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مواردی که موجب نگرانی شده در حوزه اعتبارات «تملک و دارایی» و «سرمایه‌ای» است، چراکه در این اعتبارات، فقط اسناد خزانه به پیمانکاران داده شده و به همین دلیل پیمانکاران علاقه‌‌ای به همکاری و انجام عملیات کاری ندارند.

عدم استقبال پیمانکاران از مناقصات انجام شده

حسینی ادامه داد: ۷ قرارداد در حوزه راه‌های روستایی تفرش وجود دارد که در ماه‌های گذشته و با وجود انجام مناقصه توسط اداره راه و شهرسازی استان مرکزی، هیچ پیمانکاری حاضر به شرکت در این مناقصه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌های روستایی تفرش پیش‌بینی شده است که با وجود قابل ملاحظه بودن این رقم، پیمانکاران برای شرکت در این مناقصات تمایلی ندارند زیرا تخصیص این اعتبار به صورت اسناد خزانه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت