سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۵۳:۲۱

عباس احمدی: هنر ارزشی باید همیشه همراه مردم و در خدمت آرمانهای انقلاب باشد

عباس احمدی گفت: هنر ارزشی باید همیشه همراه مردم و در خدمت آرمانهای انقلاب باشد و ضمن اینکه بی طرفانه قضاوت می کند، حقیقت را هم بازتاب دهد.

عباس احمدی: هنر ارزشی باید همیشه همراه مردم و در خدمت آرمانهای انقلاب باشد

عباس احمدی از شاعران و طنز پردازان استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش، پیرامون هنر و شعر متعهد گفت: انقلاب اسلامی، برخلاف سایر انقلابها انقلاب فرهنگی بوده است که جنبه اسلامیت فرهنگ را بیشتر نشان داده است.

احمدی با اشاره به ویژگی های هنر ارزشی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند، که هنر ارزشی باید به مردم و مقدسات متعهد باشد؛ و هنر انقلاب با تئوری هایی که در غرب درباره هنر بیان می شود، موافق نیست. هنر باید راهگشا باشد و با مردم همدردی کند. زمانی که مثلا جنگ اتفاق می افتد یک هنرمند متعهد و انقلابی نمی تواند ساکت بنشیند و باید موضع داشته باشد.

وی افزود: هنر ارزشی باید همیشه همراه مردم و در خدمت آرمانهای انقلاب باشد و ضمن اینکه بی طرفانه قضاوت می کند، حقیقت را هم بازتاب دهد.

این هنرمند با اشاره به مشکلات حوزه شعر انقلابی در استان مرکزی بیان کرد: فعالیت های خوبی در سطح استان انجام شده ولی پراکنده کاری زیاد است و نهادهای فرهنگی توجه به شعر ادبی نمی کنند. متاسفانه انجمن شعر اراک چند سال است که تعطیل است و فعالیتهای لازم را انجام نمی دهد.

احمدی ادامه داد: اعتبارات لازم در خصوص حمایت از شاعران نیست. با این که شعر و ادب در مقایسه با هنرهایی نظیر سینما کم خرج تر است ولی بهایی به شعر و ادب داده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: نیاز است که ضمن کاهش موازی کاری ها، کارگروههایی تشکیل شود تا وحدت بیشتری بین شاعران و نویسندگان ایجاد شود و فعالیت های این هنرمندان افزایش یابد. همچنین حمایت از آثار هنرمندان در تقویت انگیزه ها نیز موثر است.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت