جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۱۴:۱۳

ظرفیت های درون شهرستانی در جذب سرمایه گذاران بومی مدنظرقرارگیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: اینکه صرفا به دنبال سرمایه گذاری خارجی باشیم همیشه راهگشا نیست، ظرفیت های درون شهرستانی برای جذب سرمایه گذاران بومی باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

ظرفیت های درون شهرستانی در جذب سرمایه گذاران بومی مدنظرقرارگیرد

به نقل از خبرگزاری مهر، علی‌اکبر کریمی روز جمعه در نشست با فرماندار، مدیران دستگاه ها و مسئولان شهری کمیجان اظهار داشت: مشاهدات مبنی بر این است که فضای اداری مطلوبی در شهرستان کمیجان شکل گرفته و امیدواریم که با تداوم همدلی و تجربه مسیر پیشرفت این شهرستان هموارتر شود.

وی افزود: مسائل اصلی شهرداری ها براساس ابلاغیه سازمان همیاری شهرداری ها پیگیری می شود و طرح درآمدزایی برای شهرداری اعم از فعالیت کارخانجات شن و ماسه، گلخانه، فضای سبز مثمر و غیره اقدامات بسیار مطلوبی محسوب می شوند که این اقدامات بهترین موارد برای درآمدزایی شهرداری ها هستند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح های سرمایه گذاری درون شهرستانی در کنار سایر موارد پیگیری می‌شوند و به سبب حضور در کمیسیون اقتصادی و داشتن ارتباطی مطلوب با سیستم بانکی سعی می کنیم تا روند پیشرفت مناسبی داشته باشند.

کریمی تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه های سرمایه گذاری مقرر است با اعلام فراخوانی عمومی سرمایه گذاران بومی را جذب کنیم، نباید انتظار حضور سرمایه گذارانی از جای جای دنیا در منطقه کمیجان داشته باشیم بلکه مردم این شهرستان بایستی با استفاده از ظرفیت های داخلی خود در این روند سهیم باشند تا شهرستان کمیجان جایگاه خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: مسئله جذب سرمایه گذار در تمامی عرصه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و می توانیم از این ظرفیت در عرصه های کشاورزی، گلخانه ای، صنایع تکمیلی و تبدیلی حوزه کشاورزی که به آب کمتری احتیاج دارند و هم در حوزه صنعتی در مسیر ایجاد اشتغال و توسعه منطقه ای بهره مند شویم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعتبارات آبیاری مکانیزه خوشبختانه به استان مرکزی اختصاص داده شده و هر فردی که به منظور احداث سیستم مکانیزاسیون آبیاری اقدام کند براساس مصوبات، دولت ۸۵ درصد از هزینه آن را تقبل می کند و ۱۵ درصد باقی مانده نیز با معرفی به سیستم بانکی برای کشاورزان تامین می شود چراکه مجلس و دولت با یکدیگر بسیج شده اند تا در زمینه مهار معضل کم آبی این اقدام را به انجام برسانند.

کریمی بیان داشت: در راستای اشتغالزایی روستایی دولت لایحه ای به مجلس ارائه داد اما به پیشنهاد نمایندگان شهرهای کوچک زیر ۱۰ هزار نفر نیز به این مصوبه افزوده شدند، با توجه به بافت شهرستان کمیجان که مشاغل روستایی را در برگرفته می توانیم این مسئله را یک فرصت مطلوب بدانیم که سقف و محدودیتی ندارد و تا هر میزانی که طرح ارائه داده شود سهمیه بیشتری در این زمینه به استان اختصاص می یابد.

وی ابراز داشت: مسئله اشتغال روستایی هفته گذشته در جلسه ای با رئیس صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفته و مقدمات این طرح فراهم شده و به مرحله ابلاغ نهایی آئین نامه ها رسیده، باید این مسئله را به جوانان و دستگاه‎ها اطلاع رسانی کنیم تا شاهد جهشی مطلوب در زمینه اشتغال روستایی باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله فرهنگی شهرهای کوچک نباید مغفول بماند و اگر ظرفیت قابل توجهی در زمینه جذب گردشگر و در قالب میراث فرهنگی در منطقه وجود دارد می توان با معرفی آن تسهیلاتی به منظور ایجاد مجتمع های اقامتی و تفریحی دریافت  کرد و به احداث اینگونه مجتمع ها پرداخت.

کریمی عنوان کرد: تبلیغ و تکریم شخصیت های تاریخی، فرهنگی و ادبی کمیجان از جمله عیسی خان بهادری و فخر الدین بهاری که از افتخارات این منطقه هستند باید مورد توجه قرار گیرد و سردیسی به نماد این افراد و یا حتی خیابانی به نام این افراد فرهیخته نام گذاری شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت