چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۳۷:۲۶

ظرفیت خانواده بزرگ آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی مورد توجه مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ‌سازی در خانواده بزرگ آموزش و پروش برای معلمان و دانش‌آموزان نقش به‌سزایی در حمایت از خرید کالای ایرانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ظرفیت خانواده بزرگ آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی مورد توجه مسئولان باشد

حمایت از کالای ایرانی

ظرفیت خانواده بزرگ آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی مورد توجه مسئولان باشد

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در هفتاد و ششمین  جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با اشاره به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع تبیین شعار سال و نحوه انجام اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در کنار قرارگاه اقتصادی دولت در استانداری برای حمایت از کالای ایرانی از هیچ کوشش و هم‌فکری دریغ نمی‌کند و نتیجه جلسات درراستای بهره‌برداری مطلوب دراختیار استانداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: مسئولان به‌عنوان یکی از گروه‌های مرجع، نقش مهمی در الگوسازی برای استفاده از کالای ایرانی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: عزم جدی مردم و مسئولان در زمینه حمایت و خرید کالای ایرانی لازم و ضروری است که یکی از راهبردها، استفاده از همه تجمعات، تریبون‌ها و رسانه‌های مختلف در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: تمرکز اساتید و جامعه دانشگاهی بر موضوع حمایت از کالای ایرانی در پژوهش‌ها و تحقیق‌ها بسیار می‌تواند راهگشا باشد، همچنین فرهنگ‌سازی در خانواده بزرگ آموزش و پروش برای معلمان و دانش‌آموزان نقش به‌سزایی در حمایت از خرید کالای ایرانی دارد.

وی عنوان کرد: نقش دستگاه‌های نظارتی در پیگیری تخلفات انجام شده در زمینه خرید کالای غیرایرانی توسط دستگاه‌های دولتی برابر مصوبه ابلاغ‌شده بسیار موثر بوده و انتظار حمایت و خرید کالای ایرانی تنها از طبقه پایین جامعه اشتباه است، مسئولان در این زمینه باید ابتدا از حوزه‌های خود آغاز کنند.

تصویب قانون برای اعلام ورشکستگی شرکت‌ها قبل از رسیدن به محدوده بحران مورد توجه باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: معرفی کارگاه‌ها و کارآفرینان نمونه و موفق استان در صدا و سیما برای خرید کالای تولیدی آنان و درمجموع حمایت از خرید کالای ایرانی موثر است، تصویب قانون برای اعلام ورشکستگی شرکت‌ها قبل از رسیدن به محدوده بحران از برخی اتفاقات ناگوار در این زمینه جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: حمایت از کالای ایرانی گاهی به اشتباه در قالب شعار گفته می‌شود، این تنها شعار نیست، بلکه یک راهبرد بوده که اندیشه پشتوانه آن است،  پس عزم جدی برای عملی کردن آن نیاز است و باید از مردم پرسید چرا به کالای ایرانی کمتر رغبت دارند و درراستای رفع دغدغه مردم گام برداشت.

وی ادامه داد: نقش بانوان در فرهنگ‌سازی برای خرید و حمایت از کالای ایرانی بی‌بدیل بوده و آموزش آنان درراستای حمایت از تولید داخلی و مزایای آن در تغییر نگرش کلی جامعه موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: توانایی استان در زمینه تولیدی باید شناسایی و هم به خود استان و به کشور عرضه شود، مردم استان باید در سهام شرکت‌های تولیدی و صنعت سهیم باشند، موانع سرمایه‌گذاری در استان باید مرتفع شود تا بازار کالای ایرانی در استان رونق بیشتری پیدا کند.

طرح موفق ریجستری در گوشی‌های همراه با جدیت بیشتر انجام شود

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به موضوع قاچاق کالا و آسیب‌های آن گفت: بهترین راه برای جلوگیری از تجمیع بیهوده کالای قاچاق در استان امحاء آن است، طرح موفق ریجستری در گوشی‌های همراه یک نمونه خوب برای جلوگیری از قاچاق کالا است که باید با جدیت بیشتر و طرح‌های مشابه انجام شود.

وی عنوان کرد: بانک اطلاعات جامع از مجموع شرایط و وضعیت موجود استان در زمینه تولید، تهیه و درراستای حمایت از کالای ایرانی دراختیار دست اندر کاران قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های سواد رسانه‌ای برای پرسنل دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها اجرا شود، همچنین مصوبات جلسات برنامه دستگاه‌های اجرایی در زمینه حمایت از کالای ایرانی ظرف ١ روز آینده به دفتر تحویل شده تا پس از بررسی و تدوین به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت