یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۶:۱۵

ظرفیت‌های گردشگری سلامت و تاریخی محلات گسترش می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری سلامت و تاریخی محلات گسترش می‌یابد گفت: اقامتگاه‌های روستایی در استان مرکزی افزایش می‌یابد.

ظرفیت‌های گردشگری سلامت و تاریخی محلات گسترش می‌یابد

ظرفیت‌های گردشگری سلامت و تاریخی محلات

ظرفیت‌های گردشگری سلامت و تاریخی محلات گسترش می‌یابد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سید محمد حسینی ظهر امروز در بازدید از روند تبدیل و احداث اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در محلات اظهار داشت: شهرستان‌های محلات و دلیجان به سبب واقع شدن در شاهراه مواصلاتی اصفهان و تهران و همچنین استان قم به لحاظ گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در راستای تحول و تغییر نگرش در صنعت گردشگری جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این دو شهرستان به‌سبب دارا بودن چشمه‌های آب گرم و طبیعت بکر و زیبایی که دارند بهعنوان نگین سبزی در صنعت گردشگری استان به‌شمار می‌روند که وجود ظرفیت‌های گردشگری گسترده در آنها از جمله بافت تاریخی شهر نراق در این منطقه و همین طور  غار نخجیر اهمیت گردشگری در این دو شهرستان را دوچندان کرده و سبب شده که سرمایه‌گذاران بخش گردشگری تمایل بیشتری برای ورود به این دو شهرستان داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین با توجه به ظرفیت‌های مطلوب گردشگری در این دو شهرستان و همچنین تاکید دولت بر تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مایه گذاری، میراث فرهنگی استان مرکزی هم ایجاد رابطه مطلوب با سرمایه‌گذاران و تسهیل در روند اداری برای آنها توانسته گام مهمی را در توسعه گردشگرری استان و همچنین صنعت گردشگری این دو شهرستان داشته باشد.

حسینی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری سلامت، تاریخی و طبیعی در حوزه دو شهرستان محلات و دلیجان تاکنون 15 اقامتگاه روستایی مراحل تشکیل پرونده و دریافت موافقت‌های اولیه و اصولی را پیموده‌اند که از این میان 8 واحد درحال انجام پروژه تبدیل و یا ساخت هستند.

وی ادامه داد: ایجاد نوع جدیدی از اقامت‌گاه‌ها را که هم‌خوانی نزدیک‌تری با بافت فرهنگی جامعه دارند را هم در کنار ساخت هتل‌ها در استان پیگیری می‌کنیم که تاثیر قابل توجهی روی صنعت گردشگری استان دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: قرار گرفتن اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در بافت فرهنگی روستایی و یا بافت‌های تاریخی سبب جذب بیشتر گردشگران خارجی شده  و این امر می‌تواند توسعه پذیرش گردشگران خارجی استان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت