شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۰۴:۵۷

ظرفیت‌های پژوهشی استان مرکزی برای برطرف‌ کردن نیازهای مردم استفاده شود

استاندار مرکزی گفت: از ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری استان مرکزی باید در راستای برطرف‌ کردن نیازهای مردم این استان استفاده کرد.

استاندار مرکزی:

ظرفیت‌های پژوهشی استان مرکزی برای برطرف‌ کردن نیازهای مردم استفاده شود

ظرفیت‌های پژوهشی

ظرفیت‌های پژوهشی استان مرکزی برای برطرف‌ کردن نیازهای مردم استفاده شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که در ساختمان استانداری مرکزی برگزار شد اظهار داشت: باید از ظرفیت‌هایی که تحقیق، فناوری و پژوهش می‌تواند در برطرف کردن نیازهای مردم داشته باشد استفاده کنیم، استان مرکزی یک استان صنعتی است اما برخی از صنایع آن با وجود فعال بودن فرسوده هستند و نیاز به نوسازی و استفاده از فناوری‌های جدید دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی تولید فناوری، علم و پژوهش می‌تواند به تولید ثروت و رونق اقتصادی کمک کند، افزود: متاسفانه وابسته به اقتصاد تک‌محصولی بوده ایم که باید از آن فاصله گرفت که در این رابطه استان مرکزی نیازمند خدمات فناورانه جدید و به روز است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی استانی دانشگاهی و داری 80 هزار دانشجو و 300 هزار دانش‌آموز است که با استفاده از استعدادها و توانمندی‌های آن ها می‌توان گام مهمی در برطرف کردن نیازهای استان در بخش‌های مختلف برداشت.

آقازاده بیان کرد: موضوع فناوری را باید به صورت عملیاتی و اجرایی استفاده کنیم که این موضوع به مراکز علمی و آموزشی  بر می گردد و با کمک این مراکز، می‌توان در این زمینه  عملکرد موفقی داشت، البته از صنایع و بخش خصوصی نیز ‌می توان  استفاده کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های پژوهشی باید در بخش صنعت و دیگر حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از حوزه کشاورزی نیز می‌تواند در زمینه‌های مختلف مانند بحران آب و خاک کمک کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در بخش خدمات نیز استفاده از این ظرفیت لازم است اما بخش صنعت بیش از همه این بخش‌ها به استفاده از فناوری  و پژوهش نیاز دارد.

آقازاده با اشاره به جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: این جلسات باید به صورت منظم برگزار شود و در این جلسات از حضور محققان، نخبگان و پژوهشگران برتر بهره‌مند شویم، در هفته پژوهش و فناوری نیز باید نیازهای استان در زمینه‌های مختلف ارزیابی شده تا مشخص شود چگونه می‌توان نیازهای استان را از این طریق برطرف کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت