جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۳۸:۱۸

ظرفیت‌های هسته‌ای خود را بی‌جهت از دست دادیم

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ظرفیت‌های هسته‌ای خود را بی‌جهت از دست دادیم و همه ما مقصریم و باید از مردم عذرخواهی کنیم.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

ظرفیت‌های هسته‌ای خود را بی‌جهت از دست دادیم

ظرفیت‌های هسته‌ای

ظرفیت‌های هسته‌ای خود را بی‌جهت از دست دادیم

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی شب گذشته در  نشست با رئیس دانشگاه دولتی محلات اظهار کرد: راه ساخته شدن کشور از دانشگاه و مدرسه است و هیچ راه دیگری جز آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه با مطالعه و الگوگیری از کشورهای موفق باید پیش رفت، تصریح کرد: علم مرز ندارد و پیامبر گرامی اسلام فرمودند علم را بیاموزید ولو اینکه در چین باشد، بنابراین باید با الگوگیری مناسب از کشورهای موفق و مطالعه بسیار بتوانیم وضعیت دانشگاه‌ها را در کشور سامان دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در دانشگاه از اساتید قوی استفاده کرد تا دانشجویان بهره کافی ببرند، مبنا دانشگاه است و اگر دانشگاه‌ها درست نشوند، مشکلات کشور رفع نمی‌شود.

سلیمی گفت: این حجم عظیم دانشجویان فارغ التحصیل و ظرفیت بالای دانشجویان مقاطع تکمیلی بدون مهارت آموزی در دانشگاه‌ها و نیز بدون وجود زیرساخت مناسب، خیانت به کشور است و در آینده با حجم بالای فارغ التحصیلان بیکار مواجه خواهیم بود.

 وی بیان داشت:  بروکراسی اداری در استان مرکزی پیچیده ترین بروکراسی اداری در کشور است و همین مشکلات باعث شده که رتبه صنعتی استان مرکزی از رده سوم به هشتم تنزل پیدا کرده است، متاسفانه به کارها و سیستم اداری در استان قفل زده‌ایم و در حال خودزنی هستیم، باید قفلها توسط مدیران کل استان باز شود و از میزان سخت گیری‌های اداری خود بکاهند تا استان بتواند رشد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بازی‌های سیاسی به استان مرکزی آسیب زده و باعث شده استان مرکزی از مسیر توسعه خود فاصله بگیرند، هیچ کجای کشور مثل اراک بازی‌های سیاسی وجود ندارد و در استان‌های دیگر چپ و راست برای توسعه و رشد استان خود هم داستان هستند.

 سلیمی بیان داشت: باید بحث‌های سیاسی را کنار بزنیم و انسان‌های برجسته استان که در کشور نفوذ دارند را بدون درنظر گرفتن گرایشات سیاسی دعوت کنند و مجمع توسعه استان را شکل دهند، تا بتوانند استان مرکزی را با همگرایی نجات دهند.

 وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جاده، کویری بودن برخی مناطق، مشکل جدی آب و سایر مشکلات زیرساختی استان مرکزی باید برای آینده آن فکر جدی کرد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اکنون عربستان اعلام کرده که قصد دارد در 5 سال آینده 20 نیروگاه هسته‌ای ایجاد کند و ولیعهد عربستان اعلام کرده که باید از معادن اورانیوم کشور استفاده کنیم، ولی ما در کشور متاسفانه ظرفیت‌های هسته‌ای خود را بی‌جهت از دست دادیم و همه ما مقصریم و باید از مردم عذرخواهی کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت