شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۵۸:۵۵

ظرفیت‌های نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی اراک افزایش یابد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی افزایش یابد و اگر قرار است تصمیمی در بحث آمایش سرزمینی برای استان گرفته شود اتاق بازرگانی در این زمینه حق اظهارنظر دارد و از نظرات آن باید بهره گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

ظرفیت‌های نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی اراک افزایش یابد

اتاق بازرگانی اراک

ظرفیت‌های نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی اراک افزایش یابد

به نقل از تسنیم، علی اکبر کریمی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی اراک اظهار داشت: نقش اتاق بازرگانی باید از چیزی که امروز شاهد آن هستیم پررنگ‌تر باشد با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 55 از سوی مقام معظم رهبری باید رویکرد کلان کشور واگذاری امور به دست بخش خصوصی و کم‌تر شدن نقش دولت در اقتصاد باشد.

وی افزود: هنگامی که این مهم را به عنوان یک سیاست کلی مدنظر قرار دهیم به طور حتم نقش بخش خصوصی در اداره امور و اجرای سیاست‌های اقتصادی برجسته و پررنگ‌تر می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید پذیرفت در تقسیم توان بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی کشور با مشکل مواجه هستیم اما همین تشکل هم جای کار بسیاری دارد و در سال‌های اخیر این نقش به صورت مناسبی در حوزه معدن و کشاورزی انجام نشده و بیشتر به سمت بخش صنعت بوده است.

کریمی بیان کرد: با توجه به مشکلات برخی صنایع استان که اخیرا با چالش‌های کارگری روبه‌رو بودند انتظار ما این بود که اتاق بازرگانی وارد میدان می‌شد و در برطرف کردن این بحران‌ها به مدیران کمک، مساعدت و مشارکت می‌کرد.

وی ادامه داد: در این راستا اتاق بازرگانی، صنایع و معاون می‌تواند به خوبی نقش مشورتی برای مدیریت ارشد استان ایفا کند و امیدواریم این فرآیند و ارتباط ایجاد و تقویت و از ظرفیت‌های اتاق بتوانیم به درستی بهره‌مند شویم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هسته مطالعاتی و یک اتاق فکر با محوریت بخش خصوصی شکل گیرد که در آن با بهره‌گیری از تجارب اساتید دانشگاه‌ها، صاحب نظران، صاحبان صنایع درباره طرح‌ها و امور مربوطه هم‌اندیشی شود تا شاهد خروجی‌های علمی از این اتاق باشیم زیرا جای چنین اتاق فکری در استان خالی است.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش محوری که اتاق بازرگانی دارد می توان از آن در هم‌افزایی میان سایر تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اصناف و اتاق تعاون ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس استان به نقش مهم اتاق بازرگانی در تصمیم‌گیری‌ها اشراف داشته و در تصمیم‌گیری‌های مرتبط از نظرات اتاق استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت