شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۲۰:۲۹

ظرفیت‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی فعال شود

اراک- سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ظرفیت‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی به منظور رونق، درآمدزایی و ارزآوری این واحدها بایستی فعال شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مرکزی:

ظرفیت‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی فعال شود

ظرفیت‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط

ظرفیت‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی فعال شود

به نقل ازخبرگزاری مهر،سعید فرخی ظهر شنبه در جلسه بررسی عملکرد شرکت های مدیریت صادرات استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برخی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان مرکزی اذعان دارند که روند صادرات را بلد نیستند و به این سبب با معضلات عدیده ای مواجهند که البته این رویدادها در واحدهای کوچک طبیعی تلقی می شود، اما واحدهای تولیدی بزرگ استان با توجه به حجم تولیداتشان نباید با اینگونه معضلات مواجه شوند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: حجم بالا و ارزش کالاهای تولیدی در واحدهای بزرگ این قابلیت را دارد که یک واحد صادراتی مجزا در این شرکت ها مستقر شود و این اقدام برای واحدهای تولیدی بسیار به صرفه است.

فرخی تصریح کرد: در حال حاضر پنج شرکت توسعه صادرات در سطح استان مرکزی مستقر و دو شرکت نیز در حال شکل گیری هستند که این آمار بیانگر وجود ظرفیتی مطلوب در این حوزه است و به این سبب تصمیم به تشکیل جلسه ای برای ارزیابی عملکرد آنها داریم.

وی ادامه داد: معتقدیم که تنها روش توسعه صادرات در واحدهای کوچک استان مرکزی استفاده از ظرفیت این واحدها است و امیدواریم که با تشکیل این جلسات جهت دهی مطلوبی برای اقدامات بعدی به وجود آید.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی عنوان کرد: متاسفانه آنگونه که باید از ظرفیت موجود در عرصه صادرات واحدهای کوچک و متوسط استفاده نکرده ایم در حالی که می توانیم در جایگاهی بسیار رفیع تر از وضعیت فعلی قرار بگیریم.

فرخی بیان کرد: برگزاری جلسات مدیریت صادرات آنگونه که باید نبوده و به این سبب مباحث بسیاری ناگفته مانده، امروز تشکیل یک اتاق فکر در این زمینه مطرح شد که این مجمع یک ظرفیت بسیار خوب محسوب می شود.

وی ابراز داشت: باید شبکه ای برمبنای اتصال زنجیره های تولید تا صادرات ایجاد کنیم تا خروجی مناسبی داشته باشد و معتقدیم که باید ثبت موارد مطرح شده و نکات قوت و ضعف این جلسات انجام شود، شرکت های مدیریت صادرات استان مرکزی از نظر تعداد ۱۰ تا ۱۲ درصد آمار کشوری هستند که متاسفانه از نظر کیفی و عملکردی ضعیف بوده اند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: شرکت های توسعه صادرات نقش اتاق و اتحادیه و حتی اتاق بازرگانی را در حمایت و توسعه صادرات ایفا می کنند که شناسایی آنها با ذکر جزئیات و توانایی ها الزامی است، پیرو این جلسه درنظر داریم جلسه ای در اتاق بازرگانی تشکیل دهیم تا تعیین وظیفه هر دستگاهی در این عرصه مشخص شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت