دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۱۶:۳۸

ظرفیت‌های بخش روستایی شناسایی و تقویت شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی شناسایی و تقویت شود گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس:

ظرفیت‌های بخش روستایی شناسایی و تقویت شود

ظرفیت‌های بخش روستایی

ظرفیت‌های بخش روستایی شناسایی و تقویت شود

محمدرضا منصوری ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از دهیاری روستای آرا قلعه بخش نوبران با اشاره به فعالیت دهیاران اظهار داشت: دهیاران نه در پایین‌ترین سطح مدیریتی بلکه در بالاترین سطح مدیریتی جایی که 95 درصد محصولات کشاورزی در آنجا تولید می‌شود حضور دارند، بنابراین باید با مشارکت مردم در راستای توسعه و آبادانی روستاها تلاش کنند به گونه‌ای که شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها باشیم.

وی افزود: موقعیت‌های گردشگری و پتانسیل‌های خوبی در روستاهای شهرستان ساوه وجود دارد، دهیاران باید با شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها و جذب گردشگری برای رونق اقتصادی و اشتغال در روستاها  تلاش کنند.

دهیاری‌ها در توسعه روستاها تلاش کنند

فرماندار ساوه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه روستایی اظهار داشت: عزم دولت برای عمران و آبادی روستاها جدی است به‌ گونه‌ای که هم اکنون سهم روستاها از ارزش افزوده به 30 درصد رسیده است، دهیاران در توسعه و آبادانی روستا ها نقش به‌سزایی دارند.

محمد بهاروند با اشاره بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه شهرها و روستاها افزود: دهیاران  از مشارکت روستاییان در انجام کارها استفاده کنند تا انجام پروژه‌ها بهتر و با برکت باشد و بتوانند ارتباط دوجانبه خود را هم با مردم و هم با مسئولان ادامه دهند.

وی عنوان کرد: امروز عزم دولت برای عمران و آبادی روستاها جدی  است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون سهم روستاها از ارزش افزوده به 30 درصد رسیده است و دهیاران به‌عنوان پل ارتباطی میان دولت و مردم در توسعه و آبادانی روستاها نقش به‌سزایی دارند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: تلاش مضاعف دهیاران در راستای توسعه بیش از پیش روستاها و برطرف کردن موانع و مشکلات آنها بسیار لازم و ضروری است و شناخت کامل از مشکلات مردم و انتقال صحیح و به موقع آن به مسئولان می‌تواند در راستای رفع این موارد بسیار مثمر ثمر باشد.

بهاروند ادامه داد: پیگیری و سرعت دادن به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح روستاها و اولویت‌بندی آنها از سوی دهیاران با کمک و مشورت شوراهای اسلامی سبب عمران و آبادانی هر چه بیشتر روستاها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت اقدامات بسیار خوبی در راستای برطرف کردن محرومیت‌ها و توسعه روستایی انجام داده و انتظار داریم با کمک و همکاری دهیار، شوراهای اسلامی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی و توسعه روستاها تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش تسنیم در این مراسم کف‌پوش محوطه معابر روستای آرا قلعه نوبران با صرف اعتبار 380 میلیون ریال از محل  اعتبارات دولتی و مبلغ 100 میلیون ریال کمک‌های مردمی برای افتتاح ساختمان دهیاری این روستا اجرا و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت