دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۳۵:۵۲

طرح نیمه‌کاره احداث پل «طریز آباد» همچنان در انتظار تخصیص اعتبار+عکس

با اینکه سه سال از آغاز طرح ملی احداث پل بر روی رودخانه قره چای در روستای طریز آباد تفرش می گذرد، اما اکنون تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته و تشنه تزریق اعتبارات است.

بعد از گذشت سه سال؛

طرح نیمه‌کاره احداث پل «طریز آباد» همچنان در انتظار تخصیص اعتبار+عکس

به نقل از ندای تفرش، مسیر جاده روستای طریزآباد، جاده فرعی درجه یک برای شهر تفرش محسوب می‌شود که در صورت تلاش برای بهبود جاده، ظرفیت تبدیل شدن به شاهراه عبوری برای شهر تفرش به سمت نوبران، بزرگراه ساوه، قزوین و همدان را دارد.

اکنون از جاده خاکی با عرض حدودا ۶.۵ متر و شیب بیش از ۱۴ متر برای تردد استفاده می شود که در فصول بارندگی مشکلاتی را برای رانندگان و مسافران به همراه دارد.

سال‌های گذشته طرحی ملی برای ایجاد پل بر روی رودخانه عبوری قره‌چای در مسیر جاده طریزآباد تعریف شد که اقدامات اجرایی آن از سال ۹۰ در این منطقه از تفرش آغاز شد.

پل طریزآباد جایگزین مسیر فعلی خاکی خواهد شد که در صورت توجه بیشتر، اختصاص اعتبارات و انجام عملیات راه‌سازی در طول مسیر، می‌تواند این مسیر را به یکی از محورهای پرتردد و شریان‌های اصلی شهرستان تفرش تبدیل کند.

از سوی دیگر، با توجه به سیلابی بودن این رودخانه، احداث پل در این منطقه می‌تواند علاوه بر رفع افتادگی جاده و برطرف شدن اختلاف سطح در جاده، عبور و مرور را تسریع ببخشد.

طرح احداث پل طریز آباد بر رودخانه قره چای، ۳ سال پیش با صرف اعتباری معادل ۱ میلیارد تومان آغاز شد اما دیری نپایید که اجرای این طرح متوقف شد. هم اکنون بنابر نظر مسئولان امر، این طرح ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها پایه‌های پل نصب شده و سایر عملیات از جمله ترانشه‌برداری، بتون‌ریزی و… هنوز انجام نشده است.

این پل شامل ۳ دهانه ۲۰ متری است که تاکنون برخی از اقدامات نظیر ساخت کوره‌ها و پایه‌های پل انجام شده ولی هنوز نصب نشده اند.

طبق اظهارنظر کارشناسان نبود اعتبارات عامل اصلی بلاتکلیفی سه ساله این طرح بوده است که برای اتمام این پروژه و تکمیل ۲ کیلومتر راه منتهی به این پل، به بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عسگری سرپرست اداره راه و شهرسازی تفرش در گفتگو با ندای تفرش در خصوص این طرح گفت: اقدامات اولیه در خصوص انعقاد موافقت نامه‌ها انجام شده و شرکت مشاور بازدیدهای میدانی را انجام داده است.

عسگری اظهار کرد: برآورد اولیه شرکت مشاور برای ادامه این طرح، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده که نیازمند پیگیری و تخصیص اعتبارات است.

وی خاطر نشان کرد: برآوردهای اولیه برای تامین اعتبارات به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شده و مراحل اداری آن در حال انجام است. پس از انجام مراحل اداری، مناقصه انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت